יש לכם שתי אופציות שאנחנו יודעים עליהן:
1. לחכות להורדות. ולחכות. ולהמשיך לחכות. ואז לחכות עוד קצת. ולסיום: לחכות…
2. להשקיע עוד קצת מימון כדי לקדם את האפליקציה שלכם. או במילים פשוטות יותר: קידום ממומן!
אנחנו מניחים שאתם לא באמת צריכים שנגיד לכם את זה, אבל נו, שיהיה – קידום ממומן של אפליקציה נעשה במטרה לחשוף את האפליקציה שלכם לקהל יעד רחב ככל הניתן ולגרום לו להוריד אותה מחנות האפליקציות.
אנחנו ממש לא רוצים להיות "פארטי-פופרים", אבל אם חשבתם לרגע שהעבודה שלכם נגמרת עם סיום פיתוח האפליקציה, אז, לצערנו, פחות.
בחנות האפליקציות קיימות מיליוני אפליקציות שיוצרות תחרות גדולה מאוד ולהופיע בתוצאות החיפוש זו משימה קשה ביותר. ואתם הרי לא רוצים סתם להופיע בתוצאות החיפוש, אלא להופיע בין התוצאות הראשונות לכל הפחות, נכון?
אז קדימה! להפשיל שרוולים, להוציא את הארנק (סליחה על הישירות) ולהשקיע עוד קצת כדי להרוויח הרבה יותר.
איך עושים את זה בתכלס? אתם רוצים להימצא בכל החזיתות בהן הקהל שלכם נמצא. בגדול, זה אומר מודעות בגוגל, ברשתות החברתיות ועוד. כן, כן, אנחנו יודעים – אמרנו הכל ולא אמרנו כלום. אז רגע. תנו לנו הזדמנות להסביר. נשבעים שהכל יהיה הרבה יותר ברור עוד כמה רגעים.
אז ככה:
קמפיינים מסוג התקנת אפליקציות מפנות את המשתמשים ישירות מהמודעה לעמוד האפליקציה בחנות האפליקציות לצורך הורדה והתקנה. איפה המודעות האלה מופיעות? – ניחשתם נכון: בתוצאות החיפוש של גוגל, בפידים במדיות החברתיות, באפליקציות ואתרים המאפשרים באנרים פרסומיים ועוד.
מעבר להפניה ישירה של משתמשים פוטנציאליים לעמוד האפליקציה שלכם, מודעות אלו חיוניות גם על מנת "לדחוף" את האפליקציה שלכם למעלה ברשימת תוצאות החיפוש בחנויות האפליקציות: App Store + Google Play.
כל מה שאתם צריכים כדי שהקסם הזה יקרה זו השקעה כספית יחסית קטנה בקידום האפליקציה שלכם, שתגביר את החשיפה שלכם לקהל רלוונטי. למעשה, אם אתם יכולים לענות על צורך שעלה בחיפוש של משתמש בגוגל באמצעות הצעה לפתרון הבעיה שלו או לסקרן מישהו עם הרעיון שלכם בפיד במדיות החברתית, יש סיכוי גבוה יותר שהמודעות שלכם יצליחו ויגרמו ליותר אנשים לנהור לאפליקציה שלכם כמו שנחיל נמלים נוהר במהירות אל עבר גרגר סוכר שנשאר בטעות על השיש במטבחון החברה.
אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת, כאמור, היא באמצעות מודעות גוגל שנשענות, למעשה, על מילות חיפוש. מה זאת אומרת? אין לתאר כמה אנחנו שמחים ששאלתם!
כותבים מודעות גוגל שעונות על צורך ומספקת ערך לקהל היעד שלכם, שותלים בהן מילות חיפוש רלוונטיות ומגדירים אותן בקמפיין עצמו – והופס! בכל פעם שקהל היעד שלכם יריץ חיפוש רלוונטי בגוגל אתם תקפצו לו מול העיניים. טוב נו, גם את זה צריך לדעת לעשות בצורה נכונה ואנחנו מודים שזה כבר נושא שלם למאמר אחר לגמרי, אבל בגדול הבנתם את הרעיון.
אחרי שכיסינו את מודעות החיפוש בגוגל, איך אפשר שלא לדבר גם על הרשתות החברתיות?
בגלל הקהל הרחב שהן פונות אליו ויכולת הפילוח שלהן, פייסבוק ואינסטגרם הן פלטפורמות פרסום יעילות מאוד בכלל ולאפליקציות מובייל בפרט. ומכיוון שפייסבוק היא גם הבעלים של אינסטגרם, קל מאוד לפרסם מודעות להתקנת האפליקציה שלכם בשתי הפלטפורמות יחד.
אגב, פייסבוק ואינסטגרם הן ממש לא הרשתות החברתיות היחידות שמאפשרות לכם לפרסם בהן את האפליקציה שלכם. האפשרויות רבות ומגוונות, ובעיקר תלויות בקהל היעד שלכם. לצורך העניין, תוכלו לפרסם את האפליקציה שלכם גם בטוויטר, בטיק טוק, בפינטרסט וביוטיוב.
דרך נוספת ויעילה ביותר היא פרסום בתוך חנות האפליקציות עצמה. היי, הרי לא באמת חשבתם שחנות האפליקציות תאפשר "נזילה" כל כך גדולה של כסף שהיא יכולה לשים עליו את היד לכל כך הרבה אפשרויות פרסום שונות שהן לא היא-עצמה, נכון?
כשמסתכלים על הנתונים, אפשר לראות שכ-70% מהמבקרים בחנות האפליקציות מוצאים את מבוקשם באמצעות חיפוש בחנות. סתם כדי לסבר את האוזן, שיעור ההמרה למודעות החיפוש באפל סטור עומד על כ-50%. בינינו, עוגה ששווה לכם לנגוס בה, לא?
אז הבנו שהכרחי לקדם את האפליקציה שלכם בקידום ממומן, אבל בשורה התחתונה – עלו פה כל כך הרבה אפשרויות לקידום, איפה הכי כדאי לעשות את זה?
התשובה לשאלה הזאת מאוד פשוטה: בכל מקום שבו קהל היעד שלכם נמצא. ככל שהמשתמשים הפוטנציאלים שלכם יתקלו יותר במודעות שלכם בפלטפורמות המועדפות עליהם, בצורה כזו שהן כבר הופכות להיות מזוהות יותר, כך תגדילו את הסיכוי שהם יתקינו את האפליקציה שלכם. אין פלטפורמה אחת שעדיפה על השניה, והקידום עצמו צריך להיעשות במספר ערוצים רלוונטיים במקביל.
מבולבלים? אנחנו לא… כן, אנחנו יודעים שהקאטש-פרייז הולך אחרת, אבל באמת שאנחנו לא מבולבלים. אחרי הכל, זאת העבודה שלנו ובזה אנחנו טובים. דברו איתנו. מבטיחים לעשות לכם סדר בעניינים ובעיקר: להביא תוצאות.