[מדריך] חיבור סגירות מה-CRM ישירות לפייסבוק וגוגל על מנת למדוד עלות סגירה ולא רק עלות לליד

הרעיון הוא פשוט - אתם שולחים לידים למערכת ה-CRM שלכם עם פרמטרים מתאימים. ברגע שאתם מעדכנים סטטוס על ליד במערכת (התבצעה שיחה / נקבעה פגישה / סגירה וכו׳) במערכת שלכם - אותם פרמטרים נשלחים באופן אוטומטי למערכות הפרסום: גוגל, פייסבוק ואנלטיקס - וכך תוכלו לדעת בלייב - מאיזו מודעה / קהל / קמפיין - הגיעו הסגירות - והכי חשוב! להגדיר שפייסבוק וגוגל יבצעו אופטימיזציה לקמפיינים לפי עלות לסגירה ולאיו דווקא לפי עלות לליד. בנוסף - תוכלו להעביר פרמטרים של ״ערך המרה״ על מנת לבדוק מהו החזר ההשקעה על הפרסום שלכם (ROAS) - וכך להשקיע תקציבים נוספים על קמפיינים רווחיים יותר.

לפני שמתחילים – הינה פרמטרים חשובים שאתם חייבים להכיר ולשלוח למערכת ה-CRM שלכם

  1. פרמטר  fbclid – פייסבוק ממציאים "תעודת זהות" ארוכה וייחודית שתזהה את ההקלקה שלה. זה נקרא Facebook click ID או בקיצור fbclid. אמור להיות רק אחד כזה בעולם. מה שלא כולם יודעים, זה שה fbclid הזה מונפק בכל קליק שמתרחש בתוך פייסבוק שמוציא משתמשים החוצה. גם אם זה ממודעות וגם אם מתוכן אורגני רגיל. פייסבוק יודעת להגיד אם ה fbclid הזה הוא אורגני, מתוך הפיד, אינסטגרם, מהרילס, מהצד, ואולי זה בכלל הגיע מקמפיין מסויים.
  2. פרמטר Browser ID (fbp) – מזהה דפדפן פייסבוק (FBP) נאספים באמצעות הקוד של פייסבוק, הם נקראים Match Keys.
  3. פרמטר GCLID – מספר הקליק ב-‏Google‏ (GCLID) הוא פרמטר שמועבר בכתובת ה-URL יחד עם נתוני קליקים על מודעות כדי לזהות מגוון מאפיינים של הקליק, כמו במסגרת איזה קמפיין הוצגה המודעה שהוא משויך אליה, לצורך מעקב אחרי מודעות והפעלה של שיוך (Attribution) בקמפיינים.
  4. פרמטרים של UTM – אותם פרמטרים שאתם מוסיפים ללינקים שלכם על מנת לקודד בצורה נכונה את הטראפיק שלכם באנלטיקס. עליכם לשלוח גם את הפרמטרים הללו למערכת ה-CRM שלכם. להלן הפרמטרים: utm_source | utm_medium | utm_campaign | utm_term | utm_content.
  5. במידה ואתם עושים קמפיינים עם טפסי לידים – עליכם לשלוח גם את ה-lead_id לתוך מערכת ה-CRM שלכם. כל ליד שממלא טופס לידים – פייסבוק יוצר עבורו את ה-Lead ID.
  6. פרטים אישיים כמובן: שם מלא, טלפון, מייל, עיר וכו׳.

לסיכום, אלה הפרמטרים החשובים ביותר שעליכם להעביר למערכת ה-CRM שלכם במידה ואתם מעוניינים לבצע ״היזון חוזר״ ולמדוד את עלות הסגירה:

utm_source
utm_medium
utm_campaign
utm_term
utm_content
fbclid
gclid
fbp
lead_id

חיווי סגירות של לידים שהגיעו דרך דף נחיתה חיצוני מפייסבוק

ברגע שיהיה חיווי על שינוי סטטוס לליד – יש לשלוח את כל הפרמטרים הנחוצים (שרשמנו למעלה) ישירות ל- Facebook Conversions. יש להשתמש במערכות אינטגרציה צד ג׳ כגון Zapier או Make. ה״טריגר״ למעשה יהיה – עדכון סטטוס של הליד. ככל שיהיו יותר פרמטרים – כך המדידה תהיה נכונה וטובה יותר. בתמונה כאן ניתן לראות את החיבור שעשינו באמצעות זאפייר:

העברנו את כל הפרמטרים הרלוונטים ישירות ל- Facebook Conversions – וכך נוכל בצורה יעילה למדוד את כל הסגירות שהתבצעו כבר במערכות הפרסום של פייסבוק.

חיווי על סגירות מלידים שמגיעים מהטופס לידים של פייסבוק

  1. נכנסים לאיוונט מנג׳ר > הגדרות ומגדירים ״CRM Events״

2. יורדים למטה ומאשרים את זאפייר / make לקבל גישה לפיקסל שלכם.

3. אנחנו חיברנו דרך זאפייר. הטריגר כרגיל – כל פעם שהסטטוס של הליד משתנה > יורה את הפרמטרים בצורה הבא:

חשוב מאוד לציין שיש להמתין לפחות 7 ימים עד שתוכלו את ה-CRM Events במערכת הפרסום שלכם.

חיווי על סגירות מלידים שמגיעים מדף הנחיתה לידים ישירות לגוגל

על מנת לחבר את ההמרות עלינו למעשה לחבר את גוגל אנלטיקס GA4 לגוגל אדס ולשלוח לשם אירועי המרה דרך זאפייר.
כרגע זה עדיין לא מדוייק מכיוון שאנחנו עדיין לא יורים פרמטרים של UTM ו-gclid – אך בקרוב מאוד זה יתאפשר ואנחנו נעדכן את המדריך.

חשוב לציין שיש המון מקרים בהם תראו כל מיני שגיאות. אנחנו ממליצים להיעזר בחברת פרסום מקצועית שמכירה את כל המקרים והתגובות ותעזור לכם בשמחה לקבל חיוויים מדויקים של סגירות ישירות למערכות הפרסום שלכם.

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: