צפיות 2

כשאיקומרס פוגש קוסמטיקה - איך הגדלנו את המכירות של מיקי בוגנים פי 10!

mikibuganim

חברת מיקי בוגנים היא חברת אביזרי איפור וטיפוח הפנים, אותה מוביל המאפר המוכר מיקי בוגנים, כבר למעלה משני עשורים. החברה שואפת להביא ללקוחותיה מגוון רחב של מותגי איפור המתאימים לעור הפנים של כל אישה ויכולים לשמור על שגרת טיפוח בריאה לפנים. כמו כן, המותג מיקי בוגנים מתמחה באיפור לאירועים, כך שהלקוחות יכולות להנות ממוצרים שמתאימים לשגרת היום והלילה כאחד.

OUR CHALLENGE

האתגרים שלנו

עד לשנים האחרונות, המותג מיקי בוגנים, היה מותג שעסק בעיקר במתן שירותי השכלה בתחום האיפור. רוב הלקוחות היו לקוחות אשר רצו ללמוד את תחום האיפור, ובחרו להגיע אל בית הספר המצליח של מיקי בוגנים. אבל, השינוי שעבר תחום האונליין של המותג, בעזרת שיתוף הפעולה עם החברות YOUNG ו- BellaPonit בהחלט הצליח להבליט ערוץ מכירות חדש ומקצועי – אתר איקומרס מיוחד ומזמין.

חברת מיקי בוגנים נכנסה לתהליך שדרוג – עם תקציב עבודה מאוד שמרני וברור.

לצד זאת, ביקש המותג לשמור על רווחיות הגבוהה ביותר אותה ניתן להשיג עם תקציב מדיה. בקשה מאתגרת בפני עצמה.

החנות של מיקי קיימת קרוב לשנה, עם היסטורית מכירות נמוכה מאוד, אשר לא הצליחה למצות את הפוטנציאל הטמון באתר החברה. כך נכנסו לתמונה 2 החברות.

תהליך העבודה ברובו, התרכז בצורך של אנשי השיווק ליצור תת מותג נוסף לחברת מיקי בוגנים. כאשר מרבית הלקוחות מכירות את חברת מיקי בוגנים בתור בית ספר לאיפור, הקהל אינו מצפה למצוא חנות מוצרי איפור באונליין.

היה צורך לחנך את הקהל, מהר, ולהכיר לו את מותג האיפור החדש של מיקי בוגנים.

וכדי להוסיף קצת עניין לאתגר הנוכחי – מדובר על אחת מנישות המכירה התחרויות והמאתגרות שפועלות כיום בתחום האונליין.

mikibuganim

THE STRATEGY

מה עשינו?

השלב הראשון הכי חשוב בתהליך העבודה על המותג – בניית המשפך השיווקי. בידוד והפרדה בין קהלים קרים לחמים. עד היום, לא היה הפרדה לחלוטין.

למעשה תפרנו תוכן שמותאם לקהל חדש, שלא מכיר את החנות, לקהל שכבר ביקר בדפי המוצר של החנות. המסרים היו שונים לחלוטין. עם הימים והשבועות – פילחנו את הקהלים עוד יותר, כך שהמסע לקוח היה מחודד עם הזמן – לקוחה רואה מסר א' אם ביקרה בחנות בשבוע האחרון, ומסר אחר אם עבר יותר מ- 30 יום מהביקור האחרון שלה.

כגודל האתגר, כגוגל ההשקעה. במקביל, כ- 30% הנוספים של התקציב הוקדשו להנעת קהלים חמים לפעולה, גם מבקרים בחנות אונליין וגם מעורבים באינסטגרם ופייסבוק. שוב – תכנים שונים לכל שלב במשפך.

אסטרטגיית הפרסום התבססה ברובה על שילוב בין מודעות מכירה ממומנות, לבין פוסטים ותכנים אותנטיים של סלבס, כוכבי רשת ומובילי דעת קהל, ברשתות החברתיות.

באופן לא מפתיע, גילינו שמרבית המכירות הגיעו מהאינסטגרם בכלל ומהסטורי בפרט – מה שעונה לגמרי על תיאור קהל היעד. דאגנו להכווין את רוב תקציב המדיה לשם.

לאחר שלב הטסטים הראשוני – מצאנו קהלים איכותיים מאוד, עם החזרי השקעה שרק טיפסו. לא חשבנו לשניה לעצור בהחזר השקעה (ROAS) של 7, וטיפסנו ליותר מפי 10 החזר על ההשקעה.

הרבה מזה בזכות קמפיינים CBO, ברגע שמצאנו קהלים שעובדים – איחדנו אותם לקמפיין אחד עם תקציב אחד שינטב לאיזה קהל להפנות תקציב, על בסיס רווחיות יומית. זה עבד מדהים.

"היה צורך לחנך את הקהל, מהר, ולהכיר לו את מותג האיפור החדש של מיקי בוגנים ."

mikibuganim

THE VICTORY

התוצאות

שילוב הכוחות בין המשרדים, טירגוט נכון של קהלי יעד עם נטייה לקנייה, ותוכן איכותי – הם אלו שהביאו להצלחה המסחררת של קמפיין של המותג. כמעט באופן מידי, הלקוחות החלו להגיב לאסטרטגיית הפרסום הזו והמספרים של הקמפיינים הראו תוצאות מדהימות.

כך זה נראה-

  • אתר האונליין של מותג מיקי בוגנים הציג עלייה של 402% בהכנסות לאורך הקמפיין.
  • מחזור המכירות הכללי של אתר מיקי בוגנים עבר את רף ה- 300 אלף ש"ח, ועדיין עולה.
  • המותג תוך פחות מ- 3 חודשים, ממשיך לקבל לקוחות חדש ולכבוש נתח שוק בנישה מאוד תחרותית.
  • ההחזר השקעה על כל שקל (ROAS) ממשיך לעלות, בימים מסוימים עומד על 15.
  • לראשונה למותג הקמנו ניוזלטר מצליח – הצלחנו לגרום ללקוחות לחזור לקנות שוב, בעלויות זולות וגם להגדיל את כמות הנרשמים לניוזלטר ב- 25%.
mikibuganim

חברת מיקי בוגנים היא הדוגמה הטובה ביותר לכוחה של אסטרטגיה משולבת. חברת YOUNG ו- Bellapoint הצליחו להביא את המותג למחזורי מכירות סופר גבוהים, תוך שמירה על עלות רווח-תועלת מהגבוהות בתעשייה.

mikibuganim