צפיות 0

עם למעלה מ-2.3 מיליון חשיפות - כך העלנו את מחלת הנוירובלסטומה לשיח הציבורי

בדצמבר 2021 - למעלה מ-50 משפיעני רשת העלו סרטונים וגלויות על מחלת הנוירובלסטומה, בכדי להעלות לסדר היום הציבורי את מאבק החולים להכנסת תרופתיהם לתקציב סל הבריאות.

OUR CHALLENGE

האתגרים שלנו

ניורובלסטומה הוא גידול סרטני נדיר שתוקף בדרך כלל תינוקות וילדים עד גיל 6. מדובר בגידול סרטני בתאים מתפתחים של מערכת העצבים הסימפתטית.

הטיפול התרופתי הניתן בישראל למחלה, לא יעיל ברוב המוחלט של המקרים וכדי לקבל טיפול שיביא להצלת חייהם ללא חזרת מחלה, הילדים צריכים לעזוב עם משפחותיהם את הסביבה המוכרת לניו יורק, ארה"ב שם רופא יהודי בשם ד"ר קושניר נותן טיפול מציל חיים שיכול לתת להם סיכוי לחיות, תרופה העונה לשם "דניאלזה" שהוא פיתח יחד תומאס, אביה של דניאלה גאד שחלתה בניורובלסטומה והחלימה בזכות התרופה הזו.
ברקע התדיינות ועדת הסל על התרופות שירכיבו את סל הבריאות לשנת 2022, נרצה לקדם מהלך דיגיטלי במסגרתו בעלי השפעה יעלו לרשתות החברתיות תמונה שלהם מחייכים למען כל ילדי הניורובלסטומה עם האשטאג אותו נקבע מראש וסימון שיסמל את הקמפיין.

המטרה, לעצור את המצב החמור בו הורים לפעוטות וילדים, נדרשים להילחם על הסיכוי היחיד של הילדים שלהם לחיות במקום לקבל את הטיפול כאן- בישראל.

THE STRATEGY

מה עשינו?

עבדנו בשיתוף פעולה עם משרד יחסי הציבור ״אייקון תקשורת״ המתמחה בפארמה ובריאות. יחד בנינו אסטרטגיה מקיפה והחלטנו ליצור קמפיין משפיעני רשת, בו הם יצלמו את עצמם מקריאים מכתבים מהורים של הילדים החולים (סיפורים אמיתיים בעילום שם).

בקמפיין השתתפו ידוענים רבים בינהם: אליעד נחום, בר מינאלי, שיר אלמליח, ליאל אלי, גיל מרנץ, רומי גיאור, שרית פולק, שירז שוקרון, ענבל רז, טיטי איינהו, סאבלימינל, גל זהבי, קפה שחור חזק, האולטראס, איזי, רון שלום, נורוז, שחר ליבנה, עדי לאון, מירי מסיקה, מני ממטרה, אור מינאלי, הלם תרבות, עמית חשאי, משה נחומוביץ, פיי ג׳קיטה, אבי אברומי, אירה דולפין, ועוד המון דוגמנים וכוכבי רשת שונים.

בנוסף, בחרנו להעלות את אחד מהסיפורים בעמוד הפייסבוק המצליח: ״סטטוסים מצייצים״ – שם הצלחנו להגיע למאות אלפי אנשים ומקבלי החלטות.

"איך מעכלים שהילדה שלך בת ה4 חולה בסרטן ילדים נדיר?" - הפוסט המלא בסטטוסים מצייצים.

THE VICTORY

התוצאות

  • עוד כ-43 פרסמו את הגרפיקות ותייגו אותנו, אנשים ללא קשר אלינו ובלי שביקשנו מהם!
  • החשיפה המשוערת של כל הקמפיים עומדת על 2.3 מיליון צפיות.
  • הפוסט שעלה לסטטוסים מצייצים הגיע ל-600 שיתופים ו200,000 חשיפות!
  • הגרפיקות ממשיכות לרוץ בסטוריז של אנשים ברחבי הארץ עד עכשיו והסיפור ממשיך להגיע לעוד ועוד אנשים גם אחרי שהקמפיין הפסיק.
  • לפי הערכתנו הגסה – יותר מ-1,000 אנשים שיתפו את הגלויה (ההערכה נלקחה משיחות עם מכרים, הסלבס וכוכבי הרשת ששיתפו אותנו).
  • בסטטוסים מצייצים הפוסט הפך לויראלי- למעלה מ-872 שיתופים, 3,600 לייקים, ו-375 תגובות. הפוסט נחשף לרבע מיליון אנשים. בהחלט הישג אדיר.
  • התרופה נכנסה לסל התרופות הישראלי לשנת 2022.