איך "תנועת גוגל" משפיעה על אינטראקציות עם מודעות בפייסבוק: מדריך מעמיק

במסגרת ניתוח קמפיינים של לקוח, גילינו תובנה מעניינת הקשורה ל-"תנועת גוגל" שנרשמת לצד אינטראקציות עם מודעות בפייסבוק. בואו נצלול לעומק כדי להבין איך ניתן למנף את התנועה הזו לטובת קמפיינים מוצלחים יותר.

מהי תנועת גוגל ומה הקשר שלה לקמפיינים בפייסבוק?

כאשר מדברים על "תנועת גוגל", הכוונה היא לאנשים שנכנסו לאתר שלך דרך חיפוש אורגני בגוגל. לעיתים, אנו רואים מספרים גבוהים של תנועת גוגל בקמפיינים בפייסבוק – מה שמעיד על כך שאנשים שמבצעים אינטראקציה עם מודעות בפייסבוק, מחפשים לאחר מכן את המותג או המוצרים בגוגל.

במיוחד כשמדובר בקמפיינים של רימרקטינג, הקהל שמבצע אינטראקציה עם המודעות הוא קהל שכבר ביקר באתר שלך. כלומר, זהו קהל שכבר הביע עניין במותג שלך, והוא נמצא בשלב מתקדם במשפך המכירות.

תנועת גוגל בקמפיינים של רימרקטינג מול פרוספקטינג

בקמפיינים של רימרקטינג, אנו רואים תנועת גוגל גבוהה יותר באופן טבעי. כאשר אנשים כבר ביקרו באתר שלך, הם נוטים יותר לחפש את המותג או המוצרים שלך שוב בגוגל, אחרי שהם נחשפו שוב למודעות שלך בפייסבוק. מדובר בקהל שזז במורד המשפך, והסבירות שיבצע רכישה גבוהה.

מנגד, בקמפיינים של פרוספקטינג, הקהל רחב יותר וכולל אנשים שעדיין לא ביקרו באתר שלך. למרות שהמספרים כאן נמוכים יותר, עדיין ניתן לראות תנועה מגוגל, שכן Meta ממקדת אוטומטית אנשים שנמצאים בשלבים נמוכים יותר במשפך המכירות.

איך להשתמש במדדים האלו כדי לשפר את הקמפיינים שלך?

על ידי ניתוח המדדים של תנועת גוגל, ניתן לקבל תובנות קריטיות על איך האינטראקציות עם המודעות בפייסבוק משפיעות על חיפושים בגוגל. לדוגמה, בקמפיינים שממוקדים ל-"מכירות", אנו רואים מספרים גבוהים של "כניסות מגוגל לאחר אינטראקציה עם מודעה". בקמפיינים פחות ממוקדי מכירות, המספרים נמוכים יותר.

היכולת לנתח את המידע הזה מאפשרת למפרסמים להבין טוב יותר את המסע שהלקוחות עוברים, מהמודעה בפייסבוק ועד לחיפוש בגוגל, ומציעה הזדמנויות לשפר את הדיוק במיקוד הקהל.

איך להגדיר דו"ח למדידת תנועת גוגל בקמפיינים שלך?

כדי להתחיל לעקוב אחרי תנועת גוגל בקמפיינים שלך, ניתן להגדיר דו"ח מותאם אישית. הנה שלושה שלבים פשוטים:

  1. יצירת המרה מותאמת – הגדירו המרה שתדווח על אנשים שנכנסו לאתר שלך מחיפוש אורגני בגוגל.
  2. יצירת מדד מותאם אישית – צרו מדד מותאם בשם "Google after Ad Engagement" שמחושב לפי הנוסחה "תנועת גוגל / אינטראקציות עם פוסטים". כך תוכלו לדעת איזה אחוז מהאנשים שנכנסו לאתר הגיעו בעקבות אינטראקציה עם מודעה בפייסבוק.
  3. תיוג קמפיינים – תייגו את הקמפיינים לפי פילוחי קהל (רימרקטינג לעומת פרוספקטינג) כדי להבין טוב יותר איך כל קהל מגיב.

לסיכום

שימוש במדדי "תנועת גוגל" בקמפיינים בפייסבוק יכול לשפוך אור על דרכים לשפר את הקמפיינים שלך ולהפוך אותם ליותר ממוקדי ביצועים. כך ניתן ללמוד על המסע שהלקוחות עוברים ממודעה לחיפוש, ולהשתמש במידע הזה כדי למקד טוב יותר את הקמפיינים העתידיים.

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: