החגים כבר דופקים בדלת ואנחנו רוצים לתת לכם את כל הכלים להצליח ב-Q4! מה שאנחנו כותבים כאן תקף בעיקר לאיקומרס אבל אפשר לעשות המון אדפטציות ללידים (כל דבר שיהיה ״הזדמנות לראש השנה״, ״הטבה לחגים״ יעבוד יותר טוב ממודעה גנרית של לידים).
אז כמה דברים חשובים:
1. הכי חשוב תיאום ציפיות ובניית הצעות ערך טובות עם הלקוח, לפעמים יש מחשבה שהחגים יטיסו אותנו לאוויר עצם הביקושים אבל בפועל כולנו ראינו שלפעמים חגים יכולה להיות תקופה פחות טובה בגלל התייקרות של המדיה וכניסה של מפרסמים נוספים מורגש בכל המדיות פייסבוק הכי. זה אומר שא׳- כדאי להקדים את הפרסום כמו שכבר עשינו עם חלק מהלקוחות וב׳- לתת הצעות ערך באמת טובות, אם המבצע חג לא משתווה למבצעים בשוטף וה% חיסכון לא באמת מהותיים יכול להיות שהוא יבלע בפיד של הגולש אל מול 1+1 \ 50% הנחה וכל מיני הטבות של מתחרים. חשוב לעמוד על זה מול הלקוח ואם המבצע לא מספיק טוב לשקף לו שזה תקופה שהמדיה יקרה בה וזה יכול להזיק לתוצאות.
לקוחות לידים יכולים לחוות התייקרות בשל עלייה בCPM (מדד התחרות בפייסבוק על הקהל שלנו) וגיוסים יכולים להתעכב כי הרבה חברות לא מכניסות עובדים חדשים עד אחרי החגים, מצד שני יש יותר זמן מסך בחגים וזו הזדמנות מעולה לתת הצעה שווה וליהנות מהיצע פרסומי רחב יותר. כמה שיותר לדבר על משפחה, חגיגיות, השנה החדשה. לנסות להאריך מבצעים שעובדים לכל התקופה ומה שלא עובד עדיף להחליף בהקדם.
2. להשתמש בפיצ׳רים חדשים בפייסבוק, הם יכולים לעזור ולשפר פלאים את הרואסים >>
א׳. הסייטלינקים כבר כאן וזו הזדמנות מדהימה לקחת לקוח ישירות למקום שהוא הכי חפץ בו, בגוגל בעשור האחרון סייטלינק זה התוסף עם הכי הרבה משקל מתוך מעלה מ-20 תוספים. תחשבו על זה הגולש רואה מוצר כלשהו מקטגוריית ג׳קטים\קרם פנים אבל בכלל מתאים לו מוצר מקטגוריה אחרת וזה קליקאבילי. מה גם? שפייסבוק מזהה אוט׳ את האתרים הרלוונטים ובונה סייטלינקים לבד רק צריך לבחור בעצמנו מה משאירים מה מורידים. ככה זה נראה:
נכנסים לממשק ובונים סייטלינקים – אפשר בצד שמאל לשים כל url ופייסבוק יציע לבד אפשרויות לפי הקטגוריות בתפריט האתר:
2. ב׳
להוסיף Catalog Info labels לכל קמפייני הקטלוג – זה ממש משפר ctr בניסיון מהקמפיינים שעשיתי לסטורי. ככה בוחרים >>
המלצות לשימוש:
בסגול- להוסיף לכותרת ליד כל פריט ״בהנחה לזמן מוגבל״ – להשתמש בתווית Current Price שלוקחת את המחיר העכשווי במבצע
בירוק – תווית של Sale – Precentege Off שמופיעה על גבי התמונה עם ההנחה בפועל, אפשר גם לפי הנחה קשיחה ולא באחוזים
באדום- שימוש בFeed Link Description בפרמטר דינאמי, אפשר למשל מותג, צבע, מחיר, תיאור קצר של המוצר וזה יכול לעזור, בדוגמא שמתי מותג של דלית פאר כי יש לה 2 שונים וזה עוזר להבדיל בין הקולקציות
ככה נראה הממשק מבפנים, אם בוחרים תווית sale לבחור צבע כי הדיפולט זה כחול או אדום מגעילים, עדיף משולש או pill ולא ריבוע + לסמן את הצ׳קבוקס כמו בתמונה >>
{אפשר גם להוסיף Frame חגיגי בלבן שיראה את כל המוצרים במסגרת מגניבה ובולטת בפיד- כולה צריך להכין עיצוב מסגרת פעם אחת והוא חל על כל המוצרים בקטלוג לבד}
2. ג׳- תזמון העלאת תקציב יומי, נכון אנחנו לא מתים על חוקים אוטומטיים אבל למה לא להגדיר בדיוק בשלב הקמת הקמפיין עליית תקציב לזמן המבצע עצמו או ל3 ימים הראשונים שלו, או אם הלקוח מביא הרבה המרות בסופ״ש אז להגדיל תקציב רק לסופש לקמפיין הזה ספציפית, יכול מאד לשפר את הנתונים ולתת עוד תקציב למערכת בזמני פיק, זה קריטי באיקומרס (בטח ברבעון האחרון) לנצל את הפיקים של החודש זה כסף על הרצפה, תמיד אפשר אח״כ להוריד תקציב יומי העיקר שנמנף את הימים החזקים שלא יחזרו.
2.ד׳ שימוש בתוסף מבצע – גם כאן אפשר לתזמן מראש וכל מבצע שעולה ישר להפעיל את התוסף – זה מביא עוד נפח פיזי למודעה ובולטות ממפרסמים אחרים שלא משתמשים בפיצ׳רים האלה (כנ״ל בגוגל) – בוחרים תאריך, אפשר לשים עד 4 מבצעים שונים במקרה של סוגי מבצע שונים, או קוד קופון או % הנחה וזה מתווסף ישירות למודעה >>
3. לשנות כותרות בגוגל – אנחנו בדרך כלל לא משנים הרבה טקסטים בגוגל אבל בזמני חגים ומבצעים ארוכים זה ממש קריטי ומשפר ctr בטירוף, הלקוחות יודו לכם 🙂
אפשר פשוט להכנס לקמפיינים, לשכפל מודעות, להוסיף 3-4 הדליינים עם המבצע\המסר – ״חגיגת מבצעים לחגים״ ״מבצעי ראש השנה כבר כאן״ ״לרכישה ב50% הנחה עד ה6.10״ וכדומה + לשים label של המודעה ״חגים״ ככה שיהיה אפשר להחליף חזרה בתום המבצע\תקופה בקליק. ככה מגדירים לייבל >>
4. להוסיף בגוגל סייטלינק ברמת חשבון ״מבצעי חגים״ ולקחת לקטגוריה ספציפית של מבצעים באתר- לכל הלקוחות יש כזו קטגוריה
5. להשתמש בתוסף Promotion של גוגל – גם אותו אפשר להגדיר בזמן, פרטים נוספים בצ׳קליסט למעלה
6. להציע ללקוח למכור מוצרים עם ערך מכירה גבוה יותר, באנדלים ומארזים זה הזמן! לכוון למוצרים שמתאימים למתנות עם טקסט מוכוון לרכישת מתנה לאדם אהוב, להוסיף אריזה מהודרת וחגיגית רק לתקופה הזו. הAOV עולה בתקופה הזו וכדאי לנצל את זה.. כל רעיון כזה יכול לשפר ממש את ההצעת ערך והמכירות