עדכוני שיווק דיגיטלי – חודש יולי 2023

כל העדכונים החמים בעולם השיווק הדיגיטלי של יולי 2023. כנסו להתעדכן בכל מה שחדש בעולמות הפרפורמנס והסושיאל מדיה. העדכונים נכתבו על ידי ירין יחזקאל, בעלים של יאנג מדיה בע״מ ומומחה לשיווק דיגיטלי.

אפשרות העלאת קמפיין ווטסאפ ללא צורך בחשבון פייסבוק

ממש בקרוב תאפשר META לעסקים קטנים הרבים ברחבי העולם שמנהלים את כל פעילותם בוואטסאפ ליצור, לרכוש ולפרסם מודעת פייסבוק או אינסטגרם ישירות באפליקציית WhatsApp Business. זה אומר שאין צורך בחשבון פייסבוק, אלא רק בכתובת אימייל ואמצעי תשלום.

קליק על מודעה, יפתח צ'אט וואטסאפ בו יוכלו לשאול שאלות, לגלוש במוצרים ולבצע רכישה.

מאפיין נוסף שיכנס לשימוש בווטסאפ לעסקים בקרוב:
אפשרות לשלוח הודעות מותאמות אישית ללקוחות – כמו תזכורות לפגישה, ברכות ליום הולדת או אפילו עדכונים על מכירת חגים – בצורה מהירה ויעילה יותר מאשר שליחה ידנית של אותה ההודעה למספר לקוחות. תכונה חדשה זו תעניק לעסקים את היכולת לשלוח הודעות אישיות עם שם הלקוח וכפתורי קריאה לפעולה הניתנים להתאמה אישית לרשימות לקוחות ספציפיות כגון אלה עם תווית בחירה (כמו "לקוחות VIP" או "לקוחות חדשים"), תזמן את היום והשעה שבה ההודעות נשלחות ואז ראה מה עובד.
סוג ההודעה המתקדם והאופציונלי הזה יוצע תמורת תשלום באפליקציית WhatsApp Business. פרטים נוספים יהיו בעתיד.

כל מי שמפרסם באירופה שימו לב! החל מה-05.07 חובה לציין מי משלם עבור המודעה בפייסבוק

חוק באירופה מחייב מפרסמים פייסבוק לציין מי משלם עבור המודעה בדומה לקמפיינים פוליטיים.

אפליקציית ״ת׳רד״, האפליקציה החדשה של מטא שמהווה תחרות ישירה לטוויטר הושקה הלילה וזמינה להורדה ברחבי העולם!

הרשת החברתית החדשה (שחצתה את ה-100 מיליון משתמשים ב-5 ימים) דומה מאוד לטוויטר, תכיל בעיקר ״ציוצים״ – מקטעי טקסטים קצרים. הינה כמה דברים שאתם צריכים לדעת:

  1. תוכלו להיכנס לאפליקציה באמצעות חשבון האינסטגרם שלכם וכן, לסנכרן את העוקבים באפליקציה עם העוקבים שלכם באינסטגרם.
  2. תוכלו לפרסם שם ״עדכוני טקסט״ של עד 500 תווים.
  3. תוכלו להוסיף קישורים, תמונות וסרטונים באורך של עד 5 דק׳.

מטא – Meta מרחיבה מודעות רילס גם לאינסטגרם, בודקת תכונות AI

מטא מרחיבה את מודעות Reels גם לאינסטגרם (עד כה היו זמינות רק בפייסבוק).
החברה משיקה ל-Reels גם מודעות לקידום אפליקציות כדי להגביר את הורדות האפליקציה.
ובוחנת כלי AI שמטרתו לייעל את המוזיקה במודעות Reels עם תמונה אחת, במטרה להעלות אנגייג'מט במודעות רילס.

הגדרת ביד לפי אינטרקציה דרך GA4 באאוטבריין

  • אאוטבריין משקיעה מאמצים כדי להציע לכם סל פתרונות לעולם בו אתגרי הטמעת פיקסל, דיסקרפנסי ו- cookieless הן חלק מהשגרה ומעמידה לרשותכם את היכולת לעלות עם קמפיין מסוג Engagement Bid Strategy – המאפשר אינטגרציה פשוטה עם ה-Google Analytics שלכם ואופטימיזציה ישירה של האלגו שלנו, למדדי איכות דוגמת Minimum Bounce Rate, Sessions Duration וכדומה, על בסיס הסיגנל המתקבל ישרות מ GA.
  • שינוי נדרש: כידוע לכם, ב- 1.7 נפרדנו מ-GA Universal ועברנו ל-GA4 (תודה גוגל!). לקוחות שכבר משתמשים ב-EBS יצטרכו להתאים את החיבור ל-GA4.

אפשרות אי הכללת (החרגת) מילות מותג – מובנה בקמפיינים של PMAX

אי הכללות מותגים מאפשרת לכם לבחור אילו מותגים להחריג. החרגות אלו מספקות שליטה נוספת כך שקמפייני PMAX לא יוצגו עבור שאילתות עם שם החברה שלכם – כך שתוכלו להימנע מהן בתוצאות קמפיין החיפוש.

פוסט משולש באינסטגרם

מכירים את זה שאפשר להעלות פוסט משותף? אז ממש בקרוב יהיה ניתן להעלות פוסט / סטורי / רילס – משולש!

הגבלות מותג בקמפיינים של חיפוש בגוגל עם התאמה רחבה

הגבלות מותג יגבילו את תנועת ההתאמה הרחבה שלכם כך שתוצג רק בחיפושים הכוללים את המותגים שבחרתם או מוצרים הקשורים למותגים האלה. אם השתמשתם בעבר ב[התאמה מדויקת] ו״בהתאמה לביטוי״ כדי לעמוד בצרכי המותג הספציפיים, כעת תוכלו להשתמש בהגבלות מותג עם התאמה רחבה לביצועים טובים יותר!

גוגל השיקה את Bard בעברית

סוף סוף ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שירותי הבינה המלאכותית גם לקהל הישראלי.
השירות מתיימר להכיל את כל הידע האנושי, ועושה זאת עם יכולת עיבוד של מיקרוצ'יפים שמהירים פי 100 אלף ממנו.

פיצ׳רים שחשוב שתכירו:
👈 תשובות קוליות
👈 אפשרות לשנות את התשובות של בארד: אפשר לשנות את הטון והסגנון שבו Bard עונה לכם. יש חמש אפשרויות שונות: 'פשוט', 'ארוך', 'קצר', 'מקצועי' או 'לא רשמי'.
👈 ארגון שיחות בסדר מסוים ואפשרות לחזור אליהן ולשנות אותן
👈 נוספה פלטפורמה שאפשר לייצא אליה קוד.
👈 שיתוף תשובות עם חברים
👈 הוספת תמונות להנחיות* אפשרות לבחור כמה זמן בארד תשמור את הדאטה שלכם בחשבון גוגל

ביי ביי Calendly? גוגל משיקים פיצ׳ר של תיאום פגישות

גוגל השיקו לכולם את ה"קלנדלי קילר" שלהם – היכולת לאפשר לאנשים לקבוע איתכם פגישה בחיבור ליומן גוגל שלכם. הכלי של גוגל רחוק מלהיות מושלם ולקלנדלי (עדיין) יש יותר אפשרויות טובות, בעיקר כשזה מגיע לזימונים שמעורבים בהם כמה אנשים.

בנוסף: יש לכם חשבון סטרייפ? יופי, כי מעכשיו תוכלו לחבר אותו לכלי הזימונים של גוגל וברגע שמישהו יקבע איתכם פגישה, במידה והגדרתם זאת מראש, הוא או היא יצטרכו לשלם על הפגישה ישירות מהזימון. אגב, תוכלו להגדיר האם זה תשלום חד-פעמי או תשלום חוזר.
עכשיו תחשבו כמה כלי כזה הוא נוח ליועצים, מורים, מרצים ועוד. לא צריך שום כלי חיצוני. אגב 2 – גוגל אמרו שהם לא מתכוונים לקחת שום עמלה בדרך.

קרדיט: Yan Yanko Kotliarsky

גם בישראל: פייסבוק מאפשרת לכל אחד לקבל וי כחול – בתשלום

שירות המנויים של מטא (פייסבוק), שמאפשר לכל אחד לקבל תג אימוח כחול, מגיע לישראל.

חברת מטא (פייסבוק) מודיעה היום (שלישי) כי מינוי Meta Verified מגיע בהדרגה לישראל. השירות החדש מאפשר לכל משתמש לקבל תג אימות (וי כחול) לחשבון, בדומה ל-Twitter Blue, לצד שכבת הגנה נוספת למניעת התחזות וגישה לשירות לקוחות ותמיכה טכנית (ויש שיגידו שרק בשביל זה שווה לשלם).

פיד חדש של קניות בטיקטוק

טיקטוק בודקת כרגע פיד חדש "Shop Feed" עם משתמשים נבחרים. הפיד יכלול סרטוני וידאו קצרים של מוצרים מתוייגים, כמו גם קישורים לחנויות מקוונות שם משתמשים יכולים לקנות את המוצרים עצמם.

חדש בפייסבוק! אופציה להחריג איזורים / גילים מקמפיינים של Advantage +

הקמפיינים החדשים של פייסבוק עובדים לא רע בכלל באיקומרס כפי שאתם כבר יודעים אבל יכולות הטרגוט שם מאוד מוגבלות (ובצדק).
פייסבוק השיקו לאחרונה בהגדרות חשבון המודעות אפשר להחריג מיקומים / מדינות / איזורים ואף גילים בקמפיינים מהסוג הנ״ל.

צלמתי לכם איך אפשר להגיע לזה דרך חשבון המודעות.
בהצלחה!

תיוג מוצרים באופן אוטומטי באינסטגרם

אינסטגרם בודקת כרגע תכונת חדשה שתוסיף אוטומטית תגיות מוצר לפוסט סטורי של מותגים. התכונה תהיה זמינה רק לחשבונות מותגים מאומתים, והיא תוסיף תגיות מוצר לכל תמונה או סרטון בסטורי המכיל מוצר שזוהה על ידי אלגוריתם אינסטגרם.

התכוונה החדשה היא חלק מהמאמץ של אינסטגרם לעזור לעסקים להגדיל את הנראות שלהם בפלטפורמה.

נפרדים מהציפור: אילון מאסק מציג את המיתוג החדש של טוויטר

הרשת החברתית טוויטר משנה את פניה: בימים הקרובים יוחלף סמל הציפור הכחולה המוכר ב-X שחור.

טוויטר, שנוסדה בשנת 2006 שינתה את אופיה וכעת היא גם משחררת את הציפור ומאמצת מיתוג ולוגו חדש, שככל הנראה יפעל תחת חברת האם שנפתחה באפריל, X Corp

האפליקציה- X – מתוכננת להיות "אפליקציה של הכל"
מאסק מדבר כבר מזה זמן רב על כך שהוא רוצה להפוך את טוויטר ל"אפליקציה של הכל", והמיתוג מחדש ל-X הוא צעד בכיוון הזה. הלוגו של X פשוט ומינימליסטי, מה שעולה בקנה אחד עם החזון של מאסק לטוויטר יעילה וידידותית יותר למשתמשיה, אבל לכזו שכבר לא תהיה עוד פלטפורמת מיקרובלוגינג מצייצת, לפחות לא רק כזו.

טיקטוק השיקה כלי חדש לספריית מודעות עבור קמפיינים באירופה

טיקטוק השיקה כלי חדש לספריית מודעות (בדומה לפייסבוק וגוגל) שיאפשר למפרסמים לראות את כל המודעות שמותגים מריצים בפלטפורמה. הכלי זמין כעת למפרסמים באירופה, והוא צפוי להיות זמין ברחבי העולם בהמשך השנה.

כלי זה מהווה צעד חשוב עבור טיקטוק בלהרחיב את כמות המפרסמים שלה.
מוזמנים להתנסות ולקבל השראה ממדינות אירופאיות מובילות:
https://library.tiktok.com/ads

חדש! הודעות וידיאו מיידיות בוואטסאפ

הודעות קוליות ב-WhatsApp שינו את הדרך שבה אנשים מתקשרים, ונותנות לכם דרך מהירה ומאובטחת לשתף את הקול שלכם. כעת וואטסאפ מוסיפים לפיצ'ר הזה יכולת חדשה של הודעות וידאו מיידיות. עכשיו תוכלו להקליט ולשתף סרטונים אישיים קצרים (עד 60 שניות) ישירות בצ'אט.

תודה שקראתם את העדכונים שלי! מוזמנים השקטה ולקבל כל יום עדכון חדש.

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: