באילו פלטפורמות הגולשים שלכם מבלים גם וגם?
מסמך חדש בדק את החפיפה בין השימוש בפלטפורמות השונות בקרב גולשים ברחבי העולם ומצא כמה נתונים מעניינים:
- רוב הגולשים בלינקדאין, משתמשים גם בפייסבוק – 86.6% (לחובבי ה-B2B).
- למעשה כמעט כל מי שמשתמש בפלטפורמה כזו או אחרת (מעל 77% מהאנשים) – משתמש גם בפייסבוק.
- ליוטיוב יש את מספר הגולשים היוניקים הגבוה ביותר. 1% מכלל הגולשים בו נאמנים רק לפלטפורמה הזו.
כשאתם מתכננים את פריסת המדיה שלכם, קחו בחשבון שהקהל שלכם לא נמצא בפלטפורמה אחת. אלא במגוון רחב של פטלפורמות והדרך הנכונה ביותר לתפוס את תשומת ליבו היא לשלב מודעות שונות בכמה מקומות שונים.
בהצלחה!
טיקטוק משיקה שת״פ עם מרצדס
משתעממים בנסיעה במרצדס שלכם? טיקטוק החלה להשיק בימים אלו שיתוף פעולה עם מותג הרכב היוקרתי וכעת תוכלו לצפות בזמן הנסיעה בסרטוני טיקטוק במסך הרכב.
סעו בזהירות.
השבוע גוגל אנליטיקס יבצעו מיגרציות מיוניברסל אנליטיקס ל-GA4 על אוטומט
השבוע אנחנו מגיעים לאחת מנקודות השיא בכל הקשור למיגרציה למערכת החדשה: החל מסוף פברואר 2023 המערכת תייצר נכס גוגל אנליטיקס 4 חדש עבור נכסי יוניברסל אנליטיקס (לא לכולם…) ומאותה נקודה הנכס הקיים (UA) ידאג להזרים נתונים גם לנכס החדש (GA4) במקביל לאיסוף נתונים באופן עצמאי עד תחילת יולי 2023, התאריך שבו יפסיק לאגור מידע חדש .
למרבה האירוניה, גוגל בעצמה מפצירה בתוקף בפני משתמשיה שלא להסתמך על המיגרציה האוטומטית ככלי מעבר אידיאלי לגוגל אנליטיקס 4 ובמקום ממליצה לבצע את הנדידה באופן ידני.
קרדיט לידיעה: יוראי סנלה
למידע נוסף > https://bit.ly/3YlOtfu
שינויים צפויים בקרוב בקמפיינים מקסימום ביצועים (PMax) של גוגל:
- החרגת ביטויים כולל ביטוי מותג.
- דיווח טוב יותר על הביצועים בקמפיינים הכוללים: ניתוח נכסים מובילים, קבוצות נכסים, קהלים ועוד.
- יכולות לערוך סרטוני ודיאו עוד בהקמת הקמפיין.
יכנס בקרוב מאוד.
שימוש בקמפיין Advantge+ עשוי להגדיל לכם את החזר ההשקעה ב-32% בבמוצע על פי נתוני פייסבוק
חברת מטא סיפקה כמה נתונים סטטיסטיים על האפקטיביות של קמפיינים Advantage+ מבוססי AI שלה, שהפכו לפוקוס העיקרי שלה בעקבות עדכון ה- iOS 14 הארור של אפל.
כאשר ל-Meta יש פחות תובנות מהמשתמשים, היא משקיעה מאמצים רבים ב-AI לניתוח ביצועים ומשתמשים. על פי החברה, קמפיינים מסוג Advantage+ משיגים החזר השקעה טוב יותר (ROAS) מאשר קמפיינים רגילים בכ-32%.
אינסטגרם מתחילה לאמת את הגיל של משתמשיה בפלטפורמה
כולנו מכירים את זה, אנחנו מטרגטים 18+ בקמפיינים ופתאום מגיעים המון בני נוער מתחת לגיל הזה.
בפועל מה שקורה זה שבני הנוער מזייפים את גילם על מנת להיחשף לתכנים לגילאי 18+ בפלטפורמה.
אינסטגרם החליטה לשים לזה סוף והחלה לדרוש מהמשתמשים לאמת את גילם על ידי סריקת הפנים ושליחת ת.ז. (מפחיד לא?)
לאחר הצלחה רבה בברזיל והודו (שם הם התחילו לאמת בחודש אוקטובר 2022) – הם כעת מתרחבים למדינות: מקסיקו, קנדה, דרום קוריאה, אוסטרליה, יפן ומדינות נוספות באירופה. בהמשך יכנסו מדינות נוספות.
מצד אחד זה מצויין למפרסמים, מצד שני, אינסטגרם תהפוך למשרד הפנים? מרגיש כמו פרק במראה שחורה.
הכלי החדש של Adobe יהפוך את ההקלטות שלכם לכאלו שיישמעו כאילו הוקלטו בסטודיו מקצועי
הכלי החדש מאפשר לכם להעלות אליו קטעי קול באורך של עד שעה או בגודל מקסימלי של 1GB. על הקטעים הללו אדובי מפעילה את קסמי ה-AI שלה ומצליחה לנקות מהם כמות משמעותית של רעשי רקע שהפריעו להקלטות. אדובי לא מציינת מה בדיוק היא עושה מאחורי הקלעים, אך מההתנסות שלי בכלי היא הצליחה להעלים כמות מרשימה ביותר של רעשי רקע – בין השאר מרחובות סואנים, תהודה של חדר גדול, מזגן פועל ועוד.
במקום לקנות מיקרופונים יקרים – תוכלו להשתמש בקלות באדובי פודקאסט לשדרג את איכות הסאונד בסרטונים שלכם.
כנסו ונסו בעצמכם > https://podcast.adobe.com/enhance
חברת מטא מפתחת רשת חברתית שתתחרה בטוויטר
הצרות של טוויטר, שנראה כי חווה זעזוע אחר זעזוע בעקבות רכישתה על ידי אילון מאסק, הן הזדמנות לאחרים לנסות ולתפוס את מקומה.
כעת מטא חדשה המתמקדת בשיתוף פוסטים טקסטואליים קצרים. שם הפרויקט הוא P92, והאחראי עליו הוא מנכ״ל אינסטגרם – אדם מוסרי.
יש לי אגב שם מצויין לפלטפורמה המתחרה – ״פייסבוק״.
טיקטוק משיקה כלי למחקר מילות מפתח משלה-Keyword Insights
בכלי Keyword Insights תוכלו לבדוק ביטויים / מילות מפתח רלוונטיות ולמצוא סרטונים שהשתמשו במילים הללו, אחוזי CTR, כמות חיפושים ועוד. מזכיר ממש את הכלי של גוגל.
גוגל אדס משיקה Pmax לתיירות – Performance Max For Travel Goals
, המאפשר להם ליצור מודעות בפורמטים מרובים ולהגיע ליותר מטיילים בערוצים.
ה-Performance Max של גוגל עבור יעדי תיירות עוזר למפרסמים בבתי מלון להגיע ללקוחות במספר פורמטים.
מפרסמים יכולים לעקוב ולשתף ביצועים עבור כל מיקום מלון בנפרד.
גוגל טוענת שמקסימום ביצועים עבור יעדי נסיעה מובילים ליותר המרות במחיר דומה לכל פעולה.
מפרסמי מלונות יכולים לבחור את נכסי המלון שלהם ממפה באמצעות הכלי לבחירת מלונות של גוגל תוך הגדרת קמפיין PMAX. גוגל תיצור באופן אוטומטי מודעות עבור המלון בכל פורמט, כולל עותק, תמונות וכתובות URL. ניתן לשנות כל אחת מהמודעות שנוצרו אוטומטית או להעלות נכסים מותאמים אישית.
כל קמפיין יכול לתמוך ב-100 נכסי מלונות עם מיקומים, תמונות ומסרים שונים.
סוף סוף – המסנג’ר חוזר לאפליקציית פייסבוק
אחרי 7 שנים בהם הם היו פרודים, מטא הודיעה על החזרת שירות ההודעות מסנג’ר לתוך אפליקציית פייסבוק המקורית. על הודיעה החברה אמש, אולי בניסיון להשאיר את השירות עוד רלוונטי אל מול התחרות מבית (וואטסאפ, אינסטגרם) ומבחוץ (טלגרם).
משתמשי האפליקציה לא יידרשו לעבוד עם אפליקציית מסנג’ר נפרדת כפי שהיה עד כה. ייתכן כי מתישהו בעתיד פייסבוק אף מתכננת לחסל את השירות כאפליקציה נפרדת ולהשאירו בתוך פייסבוק באופן אינטגרלי.
גוגל אדס תשתמש בהגדרות חלון ההמרות של אנליטיקס 4 – GA4
החל מסוף מרץ 2023 – גוגל אדס תשתמש אך ורק בהגדרות חלון ההמרות של GA4, כלומר מפרסמים לא יוכלו עוד להגדיר חלונות המרה באופן עצמאי.
נכון לעכשיו, ניתן להגדיר את הגדרות חלון ההמרות באופן עצמאי גם ב-Google Ads וגם ב-GA4, מה שמוביל לאי התאמה בדיווח הביצועים בין שתי הפלטפורמות.איך משנים את חלון הייחוס ב-GA4? .
גוגל מביאה את הבינה המלאכותית לגוגל דוקס וג׳ימייל
גוגל לוקחת את הבינה המלאכותית שלה לשלב הבא והפעם משלבת אותה בכלי האונליין השוטפים שלה. תוכלו למשל:
- לנסח טיוטות, לסכם ולתעדף את הדואר האלקטרוני שלכם בג׳ימייל
- לעשות סיעור מוחין, לכתוב, לשכתב או אפילו לתת לבוט לעבור על הטקסט כדי לוודא שכתבת הכל נכון, במסגרת שירות Google Docs.
- לייצר תמונות, וידאו ואפילו קבצי אודיו בשירות Google Slides
- לנתח נתונים וליצור תובנות על בסיס מידע גולמי באפליקציית Sheets
- ליצור רקעים ושמירה של הערות לסיכום פגישות בשירות Google Meet
הפיצ׳רים ישוחררו למשתמשים הניסיוניים במהלך החודש הקרוב בשפה האנגלית ורק בארה״ב. בהמשך גוגל תחל לשחרר את הפיצ׳רים בהדרגה למשתמשים בעוד שפות ועוד מדינות בעולם בהתאם להתקדמות הניסוי.
טיקטוק תאפשר ליוצרים להציע תוכן בלעדי בתשלום
הכירו את ‘סדרות’ (Series) של טיקטוק – תכנית המאפשרת ליוצרי תוכן נבחרים להעלות סרטונים באורך של עד 20 דקות למנויים משלמים בלבד. כל סדרה יכולה לכלול עד 80 סרטונים, בדמי מנוי שנקבעים על ידי יוצרי התוכן, החל מדולר יחיד ועד 190 דולרים.
בשלב הזה טיקטוק מבטיחה לא לגזור מהכנסות יוצרי התוכן.
גם טיקטוק, בדומה לאינסטגרם – מנסות לחקות את ההצלחה הרבה של אונליפנס ולגרום למשתמשים לשלם על תוכן אקסלוסיבי.
טיקטוק נכנסת לשוק מודעות החיפוש ומאתגרת את גוגל ומיקרוסופט
טיקטוק מתכוונת להשיק פלטפורמת מודעות חיפוש משלה, שתאפשר למפרסמים להציע הצעות על מילות מפתח וביטויים ספציפיים הקשורים למוצרים או לשירותים שלהם. בדיוק כמו שהם היו עושים בגוגל.עם זאת, הפלטפורמה של TikTok תציע ככל הנראה כמה תכונות ייחודיות ואפשרויות מיקוד שגוגל לא מציעה.
כניסתה של TikTok לשוק מודעות החיפוש מייצגת הזדמנות חדשה להגיע לקהלים צעירים ומעורבים יותר. בסיס המשתמשים של TikTok מורכב ברובו ממשתמשי דור Z ומשתמשי דור המילניום, שקשה להגיע אליהם דרך ערוצי פרסום מסורתיים.
השנה הכי מאתגרת של גוגל, אין ספק.
צפו בסרטון איך זה יעבוד >
גוגל מרחיבה את מודעות ה-Local Services Ads ל-70 ענפים נוספים
מודעות ״השירותים המקומיים״ (תרגום חופשי) של Google יכולות לסייע לעסקים להדגיש את השירותים שלהם בחיפושים באיזורים גיאוגרפיים רלוונטים ולקבל שיחות טלפון, הודעות ותורים באזורים שנבחרו.
השירות זמין למעלה מ-70 ענפים שונים בתחומי מתן שרותים מקומיים וחנויות פיזיות. בעלי העסקים משלמים רק אם המשתמשים פונים אליהם דרך המודעה, והם יכולים לעקוב אחר הביצועים ולנהל לידים, כולל האזנה להקלטות של שיחות עם לקוחות פוטנציאליים.
תוכנית ההרשמה לחשבון מאומת ה-Twitter Blue זמינה בישראל
טוויטר מרחיבה את תוכנית ההרשמה לקבלת חשבון מאומת ב-Twitter Blue בעלות חודשית מתחדשת. להלן המחירים:
40 שקלים מנוי חודשי – הרשמה דרך האייפון או האנדרואיד.
29 שקלים מנוי חודשי – הרשמה דרך הדפדפן.
410 שקלים מנוי שנתי – הרשמה דרך האייפון או האנדרואיד.
300 שקלים מנוי שנתי – הרשמה דרך הדפדפן.
בטוויטר כמובן לוקחים בחשבון את העמלה שלוקחות אפל וגוגל על שימוש בתשלום דרך האפסטור או הפליי סטור, מה שנקרא ״עמלת אפל\עמלת גוגל״. לכן, אם אכן תבחרו להרשם, עשו זאת דרך הדפדפן.
אינסטגרם משיקה את ה-Reminder Ads
״מודעות תזכורת״ יאפשרו למשתמשים להצטרף להתראות לגבי אירועים ספציפיים באפליקציה.
עד כה הפיצ׳ר היה זמין לפוסטים אורגניים אך כעת ניתן יהיה ניתן להכניס את הפיצ׳ר הזה גם לדארק פוסטים.
גולשים יכולים להצטרף לתזכורות נוחות ולקבל שלוש התראות מאינסטגרם יום לפני, 15 דקות לפני האירוע ובזמן האירוע.
תחשבו על השקת מוצר חדש, פופאפ, אירוע ועוד המון דברים מגניבים שעולה לי לראש.
בקרוב בחשבון המודעות הקרוב לביתכם.
ניתן לתזמן פוסטים בדפים עסקיים בלינקדאין בתוך הפלטפורמה עצמה
אחרי שהם שחררו אפשרות לתזמן פוסטים בפרופילים אישיים כעת ניתן לתזמן פוסטים גם בדפים עסקיים בתוך הפלטפורמה.
חדש! גוגל משיקה את ספריית המודעות
בספרייה, שנקראת ״מרכז שקיפות המודעות״, תוכלו לראות איזו מודעות מריץ מותג, באילו מדינות ובאילו תאריכים. הספרייה תציג מודעות מה-30 הימים האחרונים. תוכלו לקבל השראה למודעות בגוגל, או סתם להציץ אצל מתחרים.