איך למכור באיקומרס בטיקטוק – TikTok Ads

אנחנו די בטוחים שיצא לכם פה ושם לשמוע את המילה "טיקטוק" ושאתם יודעים, לפחות מאוד בגדול, מה זה בדיוק. ז"א, בתנאי שאתם חיים במציאות שלנו ולא באיזשהו עולם מקביל מוזר שבו אנשים מתקשרים אחד עם השני מחוץ לרשתות חברתיות. הפעם, אנו בוחנים את הפוטנציאל השיווקי של טיקטוק - TikTok עבור חברות איקומרס, ונראה כיצד ניתן להפוך סרטונים למכירות ישירות.

אבל רגע לפני שנספר לכם איך אתם יכולים לנצל את האפליקציה הזו לטובתכם ולטובת מנהל הבנק שלכם, נפתח סוגריים לטובת אלה שאמנם שמעו את השם "טיקטוק", ויודעים שזו רשת חברתית, אבל לא מבינים בדיוק מה הולך שם. וגם לטובת אלה שכן יודעים מה הולך שם – לא יזיק להתעדכן בכמה מספרים שיאירו את עיניכם, ויכניסו לאישונים שלכם סימנים ירוקים כאלה של דולרים.

אוקי בומר, נתחיל מזה שטיקטוק היא הרשת החברתית הצומחת והמשפיעה ביותר בעולם היום בפער. שם תוכלו למצוא את כל בני הנוער. האפליקציה התפרסמה בתחילת דרכה בעיקר בגלל הריקודים השונים (והמשונים) שבני הנוער (והמשפיענים) מעלים בה. חלק מהריקודים האלה הפכו לויראלים, מה שאמור עכשיו להפיל לכם את האסימון בכל הנוגע לכל אותם הזויים שראיתם עושים תנועות מוזרות מול מסך הטלפון שלהם בכל מיני מקומות לא קשורים. עם הזמן האפליקציה והמשתמשים שלה השתכללו והתחילו לייצר תוכן נוסף. היום ניתן למצוא בטיקטוק כמעט הכל. החל מריקודים, דרך נונסנס ועד לתוכן איכותי באמת. 

נכון ליולי 2021 האפליקציה הורדה 3 מיליארד פעמים ובכך הפכה לאפליקציה (שאינה משחק) המורדת ביותר בעולם.
בספטמבר האחרון דיווחה טיקטוק על מיליארד משתמשים פעילים בחודש, מה שהפך אותה לאפליקציה הראשונה, פרט לפייסבוק ושות', שהצליחה להגיע למספרים המדהימים האלה.
ומה מבחינת גילאי המשתמשים באפליקציה? – כאן תמצאו את הקצה השני של פייסבוק ואינסטגרם. הקהל העיקרי של טיקטוק הם צעירים עד גילאי 40. במילים אחרות: כל מי שלא מתקרב לפייסוש ולאינסטוש, כי הוא מבין שרק אנשים בגיל כזה שאשכרה עוד אומר דברים כמו "פייסוש" ו"אינסטוש" נמצאים שם ולא בא להם על כל הקשישים האלה שחושבים שהם מגניבים, אבל בתכלס הם סתם טירלול. 

כדי שלגמרי תבינו את גודל ההשפעה של טיקטוק על כל מה שקורה מסביב, בואו רק נגיד שהיום הפלייליסט של גלגל"צ, ספוטיפיי ויוטיוב יכולים להצטופף יחד ולנשק בנימוס את אחוריה הכחלחלים-ורדרדים של הטיקטוק, כי הם לא אלה שיקבעו מי יצעד בראש מצעדי הפזמונים (שכבר מזמן לא קיימים ולא מעניינים אף אחד). אין תכנית אירוח אחת בעולם שתכתיר את אמן הבמה העולה הבא. היום הטיקטוק מכתיר ותכניות האירוח רודפות אחרי מי שהטיקטוק קבע להן שהוא השם החם עכשיו, ומקוות לקבל ממנו מעט מזמנו היקר ולשבץ אותו בליין-אפ שלהן. הטיקטוק הוא גם זה שמכתיב את האופנה העכשיווית (ז"א, הטיקטוק ונועה קירל כמובן. מישהו רוצה להתחיל הימורים עוד כמה זמן יקח לכולם להסתובב עם פעמונים על הצוואר?). בקיצור, הבנתם…

אז אחרי שכיסינו את הכוח העצום שיש לטיקטוק על צעירים בפרט ועל העולם שלנו בכלל, בואו נדבר עסקים. הרי לשם כך התכנסנו כאן, לא?
גם טיקטוק הבינה את הפוטנציאל המסחרי העצום שיש לה ובחודשים האחרונים הכריזה על השקת פיצ'רים חדשים, ביניהם האיקומרס.

איך זה הולך לעבוד? אין על השאלה החכמות האלה שלכם! אז ככה: בחודשים הקרובים המפרסמים בטיקטוק בארץ יגלו את הפיצ'ר החדש: product Links שיאפשר להם להוסיף לתכנים שלהם לינק לעמודים חיצוניים לצורך ביצוע רכישה של המוצרים שלהם. קצת דומה למה שפייסבוק ואינסטגרם מאפשרים בעצם.

בהמשך יגיע פיצ'ר נוסף בשם Live Shopping, שיאפשר למפרסמים למכור את המוצרים שלהם דרך לינקים המפנים אליהם גם בזמן לייבים בפלטפורמה. בארה"ב ובבריטניה ישנה גם אפשרות ליצור קטלוג מוצרים בתוך האפליקציה עצמה. בשלב זה האפשרות הזו עדיין לא קיימת בישראל, אבל גם היא עוד תגיע אלינו. 

TikTok Shopping, product links and live streaming commerce: the app  presents new marketing tools for online sellers | LOUD BARCELONA. Digital  Communication Agency
loudbarcelona.com

ולמה זה כל כך טוב וחשוב? וואו! אתם מפילים אותנו מהרגליים עם השאלות שלכם! אין עליכם!
זה חשוב וטוב קודם כל כיוון שבשנים האחרונות הרשתות החברתיות הפכו לערוצי מכירה ישירה לצרכן, וברגע שטיקטוק מצטרפת למשחק הזה, היא למעשה פותחת לנו את הדלת לקהל צרכנים נוסף שעד היום היה קצת יותר קשה להגיע אליו.

loudbarcelona.com


מעבר לזה, חשוב להבין גם שחוויית הקניה של הצרכנים שלכם למעשה הופכת להיות משהו שמרגיש הרבה יותר "זורם" וחלק אינטגרלי מהגלישה במדיה החברתית החביבה עליהם. יותר מזה, הפיצ'רים החדשים האלו יאפשרו למותגים ליצור אינטראקציה טובה יותר עם המשתמשים באפליקציה ולמקסם את האינטראקציה הזאת לכדי המרות בדרך קלה יותר עבור הצרכנים הפוטנציאלים שלהם. 

גם בגזרת הקמפיינים הממומנים אנו רואים תוצאות מדהימות עבור הלקוחות שלנו עם עלות להמרה (CPA) ממוצעת של 7-15$ > מזכיר את פייסבוק בתחילת הדרך. זה הזמן להיכנס לפלטפורמה נוספת, לייצר תוכן חדש ולהגיע לקהל טרי לחלוטין.

צילום מסך מתוך חשבון המודעות של אחד מלקוחותינו

אנחנו בהחלט צופים עליה חדה בכמות ההמרות עבור מותגים שמפרסמים בטיקטוק ברגע שהפיצ'רים החדשים האלה יתחילו לרוץ. לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו מחכים ומצפים להם בהתרגשות שיא. תזכרו מה אנחנו אומרים לכם – הולך להיות פה מעניין!