אוקי, אז הבנו שאין מתחרים לתוכן איכותי, עכשיו השאלה היא איפה יוצקים את כל התוכן הכל כך איכותי הזה? התשובות הצפויות ביותר הן: באתר שלכם, בעמוד הפייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק / יוטיוב / כל רשת חברתית שאי פעם נוצרה (טוב נו, אולי כדאי לוותר על אתר "חבר'ה" ו/או "מקושרים") ובניוזלטרים. תשובות טובות מאוד, ואם שמתם לב בכל פלטפורמה כזאת התוכן שלכם בא לידי ביטוי בצורה שונה. בין אם מדובר בפוסט קצר, בסרטון וידאו או בתמונות. תוכן יכול להיות כמעט הכל. אז אם הוא יכול להיות הכל וניתן ליצוק אותו לכל פלטפורמה אפשרית, למה לא לעניין את הצרכן שלכם בעוד חזית ולייצר עבורו גם מאמרים שיווקיים שיתנו לו מידע מקיף יותר בדיוק על המוצרים שאתם מוכרים, ולא רק זה – גם בסופם, אחרי שהצרכן כבר "חם" על המוצר וממש רוצה אותו, יפנו אותו ישירות אליכם לרכישה?
את כל זה אתם יכולים לעשות בדרך אחת מאוד מאוד פשוטה – פרסום נייטיב באמצעות טאבולה (Taboola) ואאוטבריין (Outbrain)!
שו האדה נייטיב?
פרסום נייטיב הוא פרסום שנטמע בתוך המראה, הסגנון והתוכן של הפלטפורמה שבה הוא מופיע ומספק לקורא או לצופה תוכן שימושי בעל ערך מוסף ולא רק הנעה לפעולה. הוא למעשה משתלב בצורה טבעית ואינטגרלית בחוויית הגלישה של המשתמש, שלא מרגיש שהוא צורך פרסומת. כמו שממש עוד רגע נראה לכם, אפשר לסכם את כל המילים הגדולות האלה ולהגיד פשוט: מדובר בכסף זרוק על הרצפה. רק להתכופף ולאסוף.
אז איך בדיוק זה כסף שזרוק על הרצפה ולמה ממש, אבל ממש-ממש, כדאי לכם להתחיל לפרסם בטאבולה ובאאוטבריין? הנה כמה סיבות מאוד טובות לכך:
- תחרות זה שם המשחק
התחרות הזו באה לידי ביטוי בשני מוקדים למעשה: עלויות פרסום, ותחרות ממשית מול המתחרים שלכם.
ברמת עלויות הפרסום – אין לאף אחד ספק, ולו קל שבקלים, שגוגל והרשתות החברתיות שולטות בזירת הפרסום הדיגיטלי. בהתאם לכך גם עלויות הפרסום בפלטפורמות הללו מתייקרות והתחרות על כל קליק גוברת. לכן נוצר למפרסמים צורך לחפש פלטפורמות נוספות על מנת לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולא להיות תלויים בפלטפורמה פרסומית אחת בודדת. מה שמביא אותנו לתחרות הממשית מול המתחרים שלכם. סביר להניח שגם הם מחפשים פלטפורמות פרסום נוספות, ובסופו של דבר גם הם יגיעו לטאבולה ולאאוטבריין. מה שאומר רק דבר אחד: אם המתחרים שלכם עדיין לא שם – תקפצו מהר על ההזדמנות המטורפת הזו, ואם המתחרים שלכם כבר גילו את פרסום הנייטיב לפניכם, אתם בעצם מפסידים לקוחות ממש ברגעים אלה, כך שגם במקרה הזה – קדימה, לעבודה! - מורידים מגננות
אל תטעו – בדיוק כמוכם, גם קהל היעד שלכם מזהה פרסומות מקילומטרים ומנטרל אותן בכל דרך אפשרית. האדם הממוצע נחשף לאלפיי מסרים פרסומיים בכל דקה בחייו, ולכן למד לייצר מגננות וחומות נגדן. אז מה עושים כדי בכל זאת להגיע אל הצרכן הפוטנציאלי מבלי שהוא ידחה אתכם עוד לפני שהקשיב? – הכי פשוט שיש: אם סגרו לכם את הדלת, כנסו דרך החלון. ז"א, חלון הדפדפן כמובן. כאמור, פרסום נייטיב משתלב בתוכן של האתר בו הצרכן שלכם גולש ומפנה אותו למאמר שעוסק במוצר שלכם. תוכן איכותי יאפשר לכם לנטרל את המגננות של הצרכן הפוטנציאלי, לשבור את החומות שבנה לעצמו, להתחיל להביע התעניינות ולבסוף – כשהוא כבר בסוף המאמר שלכם ומגיע לטופס הלידים, רוב הסיכויים שהוא כבר ממש בעניין שלכם ורוצה לבצע רכישה. - טיימינג ומיקום הן מילות הקסם
גם כאן מדובר במגננות, רק מסוג קצת שונה. נסו לחשוב רגע מתי האדם הממוצע גולש ברשתות החברתיות ומתי בגוגל. לרוב, רשתות חברתיות יהיו דרך נהדרת להעביר את הזמן כשאנחנו עומדים בתור, או אולי אפילו בזמן העבודה כשאנחנו "גונבים" רגע לעצמנו. במילים אחרות – כשאנחנו לא לגמרי מרוכזים ותשומת הלב שלנו נתונה לדברים נוספים. משמע, הפרסום במדיות הללו צריך להיות, לרוב, ממוקד מאוד וקצר.
לגוגל ניכנס כדי לחפש פתרון מהיר לבעיה ממוקדת כאן ועכשיו. לעומת זאת, פרסום בטאבולה ובאאוטבריין תופס את הצרכן שלכם בזמן הפנוי שלו, כשהוא ב"מצב קריאה" ומסוגל לצרוך תוכן, יש לו סבלנות וכל תשומת הלב שלו איתכם. כאן אתם כבר יכולים ליהנות מהזדמנות להעביר לו מסרים ארוכים ומורכבים יותר שיהנו מרמת קשב גבוהה יותר ומתשומת לב גבוהה יותר. - אמינות לפני הכל
אם כבר דיברנו על מיקום, אחד הדברים שנוצרים כתוצאה מהמיקום של הטאבולה והאאוטבריין הוא אמינות גבוהה יותר. הטאבולה והאאוטבריין יפגשו את הצרכן באתרי תוכן וחדשות דוגמת ynet, “גלובס”, “וואלה!” ועוד, כך שרק מעצם המקום בו נחשף אליהם הגולש וההקשר שבו הוא נחשף אליהם תיווצר אמינות גבוהה באופן לא לגמרי מודע. האמינות הזו מובילה למעורבות גבוהה יותר ומשם ללידים איכותיים יותר.
אה… רגע, רגע, רגע… אתם אשכרה עוד כאן?! נו, באמת, אנחנו מדברים לקיר? קדימה, לעבודה! – דברו איתנו ונסדר לכם פרסום נייטיב איכותי וממיר כמו שלא העזתם לחלום אפילו.