דור ה-Z הלך לגן עם סמארטפון. בואו חדשו להם יותר מזה. המציאו להם אתגרים. הם לא קונים כל דבר, קשה לרגש אותם, הם נסערים מהתקדמות טכנולוגית של ממש, והם מסבירים להורים שלהם איך להשתמש בפלפון. הם מרגישים גדולים. לא רק בגלל הפלפון אלא בגלל כל האינטראקציה סביבם. הכול תוסס, חי, שופע והם צריכים להחליט. עזבו ילדים מבולבלים, זה לא קורה להם. הם מחליטים ומהר. לדור ה-Z אין זמן לדפי נחיתה וקמפיינים. עוד לפני שהצגתם להם משהו חדש, הם כבר שמעו, ידעו עליו וכבר הכניסו עליו סרטון ביקורת ביוטיוב. כן ככה הם. נועזים , חכמים וכל אחד מהם בבוא היום ירצה גם לעשות אקזיט.
אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות אסטרטגיות שיווקיות שיתאימו בדיוק עבור דור ה-Z:
- מהיר, זריז, עכשיווי –
לדור של היום אין כוח לחכות. הזמן שלהם יקר להם. מה עדיף? לקרוא מאמר משעמם או לשחק פורטנייט? לכן, עלינו לקצר את הכל ב80% (כןכןכןכן). סרטונים? עד 15 שניות. טקסטים? משפט אחד או שניים מספיקים – אבל אל תהיו חופרים. אל תכניסו אותם לדף נחיתה עכשיו. זה לא מסובך להם טכנולוגית אבל עד שזה נטעןןןןן… בזמן הזה הם רוקדים במיוזיקלי, שולחים סלפי לקבוצה של הכיתה בוואטסאפ ומעלים תמונה לסטוריז. נסו להנגיש להם הכל על מגש של כסף. תמונה אחת עם משפט אחד פשוט – כןכןלאלא. בסרטונים תבטיחו להם שזה נגמר תוך כמה שניות. דברו מהר, זריז – הם מבינים הכל. - גרפיקה משוגעת החוצה. רק אותנטיות –
בעולם של פרסומות ופילטרים הכי חשוב להיות.. אממ.. טבעי! תשאלו את נטע אלחימסטר. הכל טבעי כפרה. די לפרסומות גרפיות. תראו לבני הנוער את האמת, תשקיעו בתמונות איכותיות אמיתיות ולא לגזור תמונה של ילד משאטרסטוק ומאחוריו רקע צבעוני. די. תשקיעו ביום צילומים ותפיקו חומרים איכותיים לחודשים שלמים. תנו לאותו נער לראות מה קורה בחיים האישיים שלכם, או מה קורה ביום ביום בעסק/ מותג שלכם. תחשבו אם הייתה לכם רשת אופנה והייתם במקומם- לא הייתם מעדיפים לראות את הקולקצייה בלייב מהחנויות? לא הייתם מעדיפים לראות מה קורה עכשיו ברגע זה בסניפים במקום לראות איזה שובר שהכינו בפוטושופ עם בחורה שהשיער שלה חתוך? נקודה למחשבה. חברות ענק משקיעות כסף באנימציות איכותיות, אפטרים מפוצצים, אפקטים תלת מימדים אבל שוכחים להציג את האמת. זה בסדר להראות שהמכשיר הסלולרי החדש שהושק הוא גלקטי וחללי – אבל עדיין, כל עוד אנחנו חיים בכדור הארץ – אל תתנו לילד לצפות שברגע שיקנה את זה הוא יקבל כוחות מיוחדים. נקודה אחרונה, לפעמים עדיף לצלם בסמארטפונים הרגילים שלכם על פני מצלמות בשווי 30,000 ש"ח (לא כולל העדשה). התמונות האמיתיות הן אלה שעושות להם את זה. הסרטונים הפשוטים הם אלה שמראים את האמת. - אנשים משדרים אמינות –
המוצר שלהם בהחלט מרגש. אבל הוא לא מעניין כל עוד הוא לא מוצמד למישהו. השירות שלכם נשמע אחלה, אבל למה שנקשיב עד הסוף לקריין ולא לאיש מדבר? אנשים משדרים אותנטיות בהתאם לסעיף הקודם. בני דור המילניום נוטים לעקוב ולבוא במגע ישיר עם המותגים השונים שהם אוהבים. בני דור ה-Z הם ההפך הגמור. הם מייחסים יותר משקל לדעתם של מובילי דעת הקהל השונים והם ללא ספק מעדיפים לראות אנשים רגילים ולא מפורסמים בפרסומות. בני הנוער יאמינו יותר לפרסומת סטורי שמישהי מהגיל שלהם מזמינה אותם להירשם/ לקנות על פני גרפיקה. בעידן של היום, אף אחד לא מאמין לפרסומות אך עדיין מאמינים לאנשים. נקודה נוספת, בני הנוער מושפעים מאוד מהמעגל החברתי שלהם. הם רוצים להיות כמו כולם. כשקבוצת אנשים ממליצה על מוצר או שירות מסויים נוצר אפקט העדר. כולם רוצים לנעול את הנעליים של__ או לצאת למסעדה ש___ תמיד נמצא בה. - תנו להם לעבוד בשבילכם –
בני הנוער אוהבים להיות מעורבים, ליצור בעצם, להשפיע על משהו, להראות את עצמם לאנשים אחרים. נסו להפעיל אותם, תנו להם ליצור בשבילכם את החומרים שאתם צריכים. הם יעשו את זה בצורה המתאימה לגילם, יחסכו לכם כסף ויהנו לאורך כל הדרך. הזמן שלהם יקר להם, חוץ מהרגע שבו הם בתחרות. ברגע הזה הם יעשו הכל כדי להצליח. דוגמאות לפעילויות שניתן ליצור:
א) תחרויות- תנו לבני הנוער להתחרות זה בזה, "מי שיצור את התמונה היפה ביותר יזכה ב-", "תראו לנו בדרך שלכם איך אתם רואים את זה" , תחרויות ריקודים, תחרויות שירים, ציורים, צילומים וכו'.
ב) אתגרים – "מי שיצליח לעשות את זה יזכה ב-" , "אותגרתם!", "אתגר הפיצה המשוגעת".
ג) עידוד תגובות- "מה דעתכם על?", "הצביעו 1 או 2 ותשפיעו איך יראה ה-", "תייגו את-" וכו'.
- כמות ולאיו דווקא איכות-
בכל יום עולים אלפי תמונות, סרטונים ומאמרים לרשתות החברתיות. למה שיזכרו את התמונה שלך מלפני חמישה ימים? הכמות כאן הינו פאקטור רציני. צריך להיות רלוונטי, עדכני ולהציג את העסק/ המותג שלך באופן יום יומי. נכון, אמנם עלויות ייצור הן בהחלט יקרות, אך הינה קצת טיפים שיעזרו לך ליצור הרבה – ובזול: תכננו את התכנים שלכם חודשים קדימה. באותו יום צילום השתדלו לקחת מספר רב של דוגמנים במגוון רחב של לוקיישנים. כך תצמצמו את כל הצילומים ליום אחד עם אותם צלמי סטילס ו/או וידאו. תזמנו הכל במשך כמה חודשים קדימה. כך תוכלו לבנות שכבת תוכן בסיסית ועליה תכנים נוספים.
לסיכום – הנוף הדיגיטלי נמצא בשינוי מתמיד, הוא תמיד מתפתח וכך גם ההעדפות של הקהלים השונים. לכן חשוב תמיד להישאר בחזית ולדעת לעשות את השינויים המתאימים כדי להגיע לקהל בדרך הטובה ביותר ולייצר לידים ולקוחות חדשים.