עדכוני שיווק דיגיטלי – חודש מאי 2024

וואטסאפ בוחנת שילוב Events בקבוצות וואטסאפ

וואטסאפ עובדת על תכונה חדשה שתאפשר למשתמשים ליצור אירועים ולשתף אותם בקבוצות וואטסאפ. אירועים יכללו פרטים כמו שם, תאריך, מיקום, תיאור ורשימת משתתפים.

כרגע בבדיקה עבור אנדרואיד, עשויה להיות זמינה לכולם בעתיד.

זוכרים את ת׳רדס? בנתיים היא עוקפת את X בארה״ב

נתונים מראים שאפליקציית Threads של מטא נהנית מיותר משתמשים פעילים יומיים בארה"ב מאשר אפליקציית X (טוויטר).

למרות שנתוני צד שלישי לא תמיד מדויקים לחלוטין, לפי חברת Apptopia, ב-Threads יש עלייה עקבית במספר המשתמשים הפעילים היומיים, והיא כעת מובילה על X בשוק האמריקאי מבחינת משתמשים פעילים יומיים. 

בארה"ב בלבד, Threads מונה כ-28 מיליון משתמשים פעילים יומיים, לעומת כ-22 מיליון ב-X.

יחד עם זאת, בכלל העולם, X טוענת שיש לה מעל 250 מיליון משתמשים פעילים יומיים.

ייתכן שThreads אכן תדחוק את X, במיוחד בארה"ב. מטא מאמינה שלאפליקציה יש פוטנציאל להגיע למיליארד משתמשים, אם כי הצמיחה האיטה לאחר ההשקה המטאורית. 

כרגע Threads מונה 150 מיליון משתמשים חודשיים, לעומת 550 מיליון ב-X.

עוד יום, עוד רשת חברתית חדשה

רשת חברתית חדשה בשם AirChat הפכה ללהיט בקרב בכירים בעמק הסיליקון. AirChat משלבת בין טוויטר לבין Clubhouse – במקום לכתוב פוסטים, המשתמשים יכולים להקליט הודעות קוליות.

בממשק של AirChat מוצגים תמלולים כתובים של ההודעות הקוליות שהמשתמשים שיתפו, ניתן להאזין להן, לרשום תגובות קוליות ולשתף הלאה.

כרגע AirChat זמינה רק על ידי הזמנה, מה שהופך אותה לאקסקלוסיבית ונחשקת בקרב אנשי ההייטק מהסיליקון ואלי.

בקרוב בגוגל אדס – בניית קהלים בעזרת AI גוגל תשלב יותר בינה מלאכותית בתהליך יצירת קהלים, ותאפשר לכם להגדיר קהלים באמצעות הנחיות שיחה.

תוכלו לתאר את הקהל שלכם – והיא כבר ״תדע״ את מי לטרגט.

דוח חדש של TikTok חושף את התקדמותה בתחום השופינג בתוך האפליקציה, והמאמצים שלה לאפשר קניות בטוחות ומוגנות

כתבתי הרבה על – TikTok Shop, פלטפורמת הקניות הפנימית של TikTok, שצוברת תאוצה, עם יותר מ-15 מיליון מוכרים ברחבי העולם. זאת, למרות שהתקדמות בשווקים המערביים איטית יותר מאשר בסין.

הדוח מתמקד גם באמצעי האבטחה של TikTok כדי להגן על זכויות קנייניות ולמנוע הפרות של מדיניות. TikTok מנעה רישום של 37 מיליון מוצרים שהפרו את המדיניות, והסירה 133,000 מוצרים נוספים לאחר רישומם. כמו כן, היא השעתה חשבונות של למעלה ממיליון מוכרים ושללה תכונות מסחריות מיותר מחצי מיליון יוצרים בשל הפרות מדיניות (בין היתר, מכירת זיופים / חיקויים).

כאמור לאחר החלטת הסאנט – טיקטוק צפויה להימכר לחברה אמריקאית או להיחסם בארה״ב, מעניין מה יסגר בסאגה הזאת.

לדוח המלא > https://bit.ly/3UMdeDl

פיצ׳ר חדש לוואטסאפ – תגובות בשרשור בתוך הודעות

אחרי שרשמתי לכם על ״אירועים״ כעת וואטסאפ מציגים גם את היכולת להוסיף תגובות בקבוצות שקטות (בהן רק מנהלי הקבוצה יכולים לרשום), כך שתהיה למנהלים אפשרות לשמוע מהחברים בקבוצות ובמקביל לוודא שהקבוצות האלה ימשיכו להיות מקום שבו קל להתעדכן במה שקורה בקהילה. התגובות מקובצות יחד וממוזערות כך שתוכלו לראות מה אחרים אמרו בהקשר לנושא, וההתראות מושתקות אצל כולם.

אינסטגרם מנסה אפשרות חדשה בשם "Clear Mode" לשידורי Reels

האופציה תאפשר להסתיר את התיאור והכפתורי ממשק המשתמש במהלך הצפייה בשידורי Reels, על מנת לתת חוויית צפייה נקייה יותר ללא הפרעות.

ניתן יהיה להפעיל את המצב החדש על ידילחיצה ארוכה על שידור Reel. אז כל הממשק והתיאורים יוסתרו כדי לאפשר התמקדות בתוכן הווידאו העיקרי.

חדש בטאבולה – Rules – כללים אוטומטיים לשיפור הקמפיינים

בדומה לפייסבוק, גוגל, טיקטוק ועוד – גם טאבולה מיישרת קו בנושא.

מטרת הרולים היא לגרום לכם לאפטם את הקמפיינים על אוטומט.

כך למשל תוכלו לבנות Rule שיכבה מודעה שעבדה פחות טוב וכו׳.

יכנס בהדרגה לכל החשבונות.

חדש מטיק טוק

חיבור טופס לידים ישירות לגוגל שיטס של הלקוח ובלי להשתמש בתכנה צד ג׳.

בהחלט פתרון נוח לגיבוי הלידים בצורה קלה.

קרדיט לידיעה: יואל דורון

מודעות מלאי של חנויות מקומיות בגוגל מרצ׳נט- זמין בישראל**

התכונה 'מודעות מלאי של חנויות מקומיות' מאפשרת להציג את המוצרים ואת פרטי החנות שלכם בפני קונים שנמצאים בקרבת מקום ומחפשים מוצרים ב-Google. כשהקונים לוחצים על מודעה שמציגה את המוצר שאתם מוכרים בחנות המקומית שלכם, הם מועברים לדף של החנות המקומית (שנמצא בגוגל). הקונים יכולים להשתמש בדף החנות כדי לראות את המלאי שזמין בחנות, להתעדכן בשעות הפעילות, לקבל הוראות הגעה לחנות ועוד.

מאוד שימושי לחברות קמעונאיות גדולות שרוצות לקבל נפח חשיפה גדול – ולעזור ללקוחות שלהם להבין אם יש מוצר ספציפי שחיפשו – במלאי.

איך מחברים את המלאי שלכם בסניפים לגוגל מרצ׳נט? הינה המדריך > https://bit.ly/3QGXrmL

בקרוב – פיצ׳ר Collaboration יגיע גם לטיקטוק

טיקטוק עובדת על תכונה חדשה שתאפשר ליוצרי תוכן ללהעלות פוסטים ״משותפים״. תכונה זו דומה לתכונה הקיימת באינסטגרם, המאפשרת לקשר חשבונות בפוסטים.

בקרוב מטא תתחיל לשחק עם התקציב היומי שלכם

בשבועות הקרובים, מטא יתחילו להפעיל גמישות רבה יותר בתקציב היומי בחשבונות Ads Manager. זה אומר שבימים בהם ישנן הזדמנויות טובות יותר עבורכם, ייתכן שמטא תוציא עד 75% מעל התקציב היומי שלכם בכמה ימים ופחות בימים אחרים.

אל דאגה, מטא כמובן לא יעברו את התקציב היומי שהגדרתם במהלך 7 ימים. לדוגמא: אם הגדרתם 100 ש״ח יומי, יכול להיות שביום ראשון יצא 150 ש״ח וביום שלישי 50 ש״ח. סה״כ שבועי לא יחרוג מ-700 ש״ח. התאמה זו נועדה לשמור על ההוצאה השבועית בממוצע הנוכחי שלה.

להכרזה של מטא ומידע נוסף > https://bit.ly/3UONDYY

פייסבוק משדרגת את נגן הווידאו

כך שכל הסרטונים, לא משנה האורך שלהם (Reels, סרטונים ארוכים או לייב) יופיעו בצורה אחידה במסך מלא.

הנגן החדש כולל פיצ'רים חדשים כמו:

  • אפשרות להפוך סרטונים אופקיים למצב מסך מלא
  • סרגל הזזה לנווט בין חלקים שונים בסרטונים ארוכים
  • לחיצה על המסך תציג אפשרויות נוספות כמו עצירה, וחזרה או קפיצה קדימה 10 שניות.

בנוסף, פייסבוק תשפר את ההמלצות לסרטונים כך שתראו תכנים שמתאימים לכם יותר, ללא קשר לאורך שלהם.

למידע נוסף > https://bit.ly/3V4lKgO

הגדרות נוספות ל-Advantage+ shopping campaigns

אז, אחרי שמטא נתנה אפשרות להגדיר בהגדרות חשבון המודעות את האפשרות לצמצם את הקהלים בקמפיינים של אדוונטג׳ + שופינג > בקרוב היא תוסיף אפשרויות נוספות להתאים את הקהל כמו: שפות, מגדר ואפילו תחומי עניין (ממש כמו באדוונטג׳ + אודייאנס) – ברמת חשבון הפרסום. כך תוכלו לחשוף את הקמפיינים שלכם לקהל רלוונטי יותר.

חדש בטיקטוק – Lead Gen Carousel Ads

במקום להעלות קמפיינים לידים עם סרטונים בלבד – תוכלו ליצור קרוסלת תמונות (עם מוזיקה כמובן)!

כרגע נפתח בבטא לסוכנויות מנוהלות בלבד (כמונו – קריצה)

אבל בקרוב יגיע לכולם 🙂

בנוסף עוד עדכון קטן:

אני שמח לעדכן שהתווספה האופציה בכל החשבונות לטרגט את מדינות דרום אמריקה הבאות: 

 BRAZIL, MEXICO, PERU, CHILE, COLOMBIA, ECUADOR

גוגל מציגה כלים חדשים לפרסום מבוסס בינה מלאכותית

בכנס Google Marketing Live 2024, הכריזה גוגל על כלים חדשים לפרסום. הכלים כוללים יצירת מודעות מותאמות על ידי הכנסת פרטי מותג, עריכת תמונות מוצרים באמצעות פקודות טקסט, יצירת סרטונים קצרים מתמונות סטטיות ועדכון פרופילים עסקיים בפורמט ויזואלי חדש. בנוסף, יתווספו אפשרויות הצגת בגדים על דגמים שונים ליצירת חווית קנייה אינטראקטיבית. השיפורים מיועדים לשפר את היצירתיות והביצועים של המודעות תוך שמירה על אחידות מותגית.

הסבר מורחב על הכלים החדשים > https://bit.ly/3QZSTI5

אינסטגרם משיקה פיצ׳ר חדש שיגרום לסטוריז שלכם לקבל יותר צפיות

אינסטגרם בוחנת תכונה חדשה בשם "Lately" שתוסיף באופן אוטומטי סטוריז אחרונים לפרופיל שלכם. התכונה תאריך את חיי הסטוריז מעבר ל-24 שעות ותספק למבקרים בפרופיל הקשר רחב יותר לתוכן המפורסם. זאת במטרה לשמור על מעורבות גבוהה של משתמשים בסיפורים ו-DMs, בעוד השימוש בפיד הראשי נמצא בירידה.

פייסבוק משיקה סייטלינקס למודעות

זהו, זה הגיע לישראל לחשבונות נבחרים: בעת יצירת מודעה חדשה, יש להוסיף URL של אתר, ו-Meta תנסה למצוא סייטלינקס שימושיים אוטומטית. אם לא ימצאו, ניתן להוסיף ידנית לפחות 3 סייטלינקס. בתהליך יצירת המודעה, יש להפעיל את התכונה תחת 'Advantage+ creative enhancements'. ניתן להוסיף פרמטרים מותאמים לקישורים למעקב אחר קליקים בגוגל אנליטיקס.

בקרוב תוכלו לפרסם בנטפליקס?

נטפליקס משיקה פלטפורמת טכנולוגיית פרסום פרוגרמטי, מהלך שמציב אותה בתחרות מול ענקיות כמו גוגל ואמזון. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לנטפליקס ליצור פרסומות ממוקדות עבור 270 מיליון המנויים שלה, תוך שימוש באופטימזציה בקמפיינים דרך Google's Display & Video 360. הפלטפורמה תיבחן בקנדה השנה ותהיה זמינה לכל העולם עד סוף השנה הבאה. בנוסף, נטפליקס מרחיבה את פעילותה להופעות חיות ומשחקי ספורט לייב כדי להגדיל את זמן הצפייה.

לינקדאין מציגה מדד צפיות ייחודיות

לינקדאין השיקה מדד חדש שמציג את מספר הפרופילים הייחודיים שצפו בפוסט. בנוסף, צפיות מחדש נכללות כעת בספירת הפוסט המקורי. עדכונים אלה משפרים את ההבנה של טווח החשיפה של התוכן ותומכים בשיתופי פעולה בין יוצרים למותגים על ידי מתן נתונים נוספים ליוצרים בעת הצגת תוכן למותגים.

פיצ'ר חדש 'השוואה בתרשים' זמין כעת ב-Meta Ads Manager

מטא הציגה פיצ'ר חדש בשם 'Compare in Chart' במנהל המודעות שלה. הפיצ'ר מאפשר למשתמשים לבחור מספר קמפיינים, קבוצות מודעות או מודעות בודדות ולהשוות ביניהם במגוון מדדים. לאחר לחיצה על האופציה, נפתח חלון חדש שבו ניתן להוסיף עד 3 תרשימים ולבחור מתוך שלוש קטגוריות מדדים: ביצועים, מעורבות והמרות. הפיצ'ר מפשט את תהליך ההשוואה במנהל המודעות.

להצטרפות לקבוצת עדכוני שיווק בדיגיטל בוואטסאפ>

https://bit.ly/440U1As

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: