מה זה גוגל אנליטיקס GA4
גוגל אנליטיקס עורכת ניתוח דאטה המתבסס על שימוש בטכנולוגיות למידת מכונה (Machine Learning), באופן שמאפשר לתוכנה להציג תחזיות עתידיות על בסיס נתוני העבר, ברמת דיוק גבוהה ביותר. כך, למשל, המערכת יכולה להתריע בפני מנהל השיווק של החברה שבחודשים הקרובים צפוי לרדת או לעלות ביקוש למוצר מסוים או שקהל לקוחות מוגדר עלול לעזוב את הפלטפורמה לטובת המתחרים.
המטרה של גוגל היא לשפר את היכולות של האנליטיקס הקודם ה- יוניברסל, אנליטיקס 4 לוקחת אותנו לכיוון יותר טוב ונכון, ייתכן בשלב זה כמה באגים ואי התאמות אך גוגל עובדים על זה והם מתקנים את עצמם ומשייפים לנו את המוצר הסופי שיתן לנו מענה איכותי למדידת נתוני האתר.
מה היתרונות של GA4 גוגל אנליטיקס?
- ניתוח מתקדם: GA4 מציעה מערכת ניתוח מתקדמת שמאפשרת לכם לראות את המידע בצורה מפורטת יותר. תוכלו לקבל מידע על פעולות מסוימות של משתמשים כמו לחיצות על כפתורים, פעולות קנייה ומסלולי המשתמשים באתר.
- מעקב מתקדם: GA4 מאפשר לך לעקוב אחר פעולות המשתמש באתר באמצעות אירועים. אירועים הם פעולות חשובות כמו לחיצה על קישור, מילוי טופס או צפייה בעמוד מסוים. תוכלו להגדיר אירועים שונים בהתאם לצרכים שלכם ולקבל מידע מדויק על פעולות המשתמש שלכם.
- ניתוח מסלולי משתמשים: GA4 מספקת מידע על מסלולי המשתמשים באתר שלכם. זה אומר שתוכל לראות מאיפה המשתמשים מגיעים לאתר שלכם, כיצד הם נוהגים באתר ולאן הם הולכים לאחר כך. זה יכול לספק לכם תובנות חשובות לגבי יעילות השיווק שלכם, כמו תפעולות קנייה והמרת לידים.
- שליטה על המידע: GA4 מציעה שליטה גבוהה יותר על הנתונים שלכם. תוכלו לסנן ולבחור אילו נתונים אתם רוצים לצפות ולנתח, ולהתאים את המדדים והמידע לפי דרישותיכם הספציפיות.
הדוחות המתקדמים של GA4
יתרון נוסף עבור בעלי אתרים עם GA4 הוא מגוון הדוחות שניתן להפיק ממנו, ובעיקר התובנות העמוקות שהם מספקים:
- דוח ״זמן אמת״: מראה לכם – בכל דקה – את מספר המשתמשים שביקרו באתר ב-30 הדקות האחרונות, ומי המבקרים בו ברגע זה. כך תוכלו לראות מי המשתמשים שלכם, מאיזה מקור הם מגיעים, באיזה תוכן הם גולשים, אילו אירועים הם מפעילים, ואילו המרות הם משלימים.
- דוחות רכישה (GA4 Acquisition reports): דוחות אלו מראים מאילו מקורות מגיעים הרוכשים, בין אם מחיפוש בגוגל, רשתות חברתיות, נייטיב ועוד, ומאפשרים לכם לעקוב אחר מדדים רבים נוספים:
– פעילות המשתמש ב-30 הדקות האחרונות.
– רכישות לפי פריטים / קטגוריות.
– משתמשים חדשים לפי ערוצים – כולל כל מקורות התנועה – בתשלום, אורגני, סושיאל, מייל ואחרים.
– שימור לקוחות (LTV) – הממחיש את ההכנסה הממוצעת ממשתמשים חדשים במהלך 120 הימים הראשונים שלהם.
– משפכי מכירות – מהרגע שהגולש הסתכל על מוצר ועד הרגע שבו הוא רכש.
- דוחות מעורבות (Engagement reports): עוזרים לכם להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתרים והאפליקציות שלכם ואילו עמודים נצפו באתר ואילו פעולות בוצעו באתר על ידי הגולשים. בנוסף, ניתן גם לקבל מידע על מקור התנועה, סוגי הגולשים, זמני השהייה ואלמנטים נוספים שיסייעו להכיר את התנהגות הגולשים ומידת המעורבות שלהם בפלטפורמות הדיגיטליות שלכם.
- דוחות מונטיזציה (Monetization reports): בדוחות אלו מוצגות ההכנסות שאתם מייצרים מהמוצרים, השירותים, המודעות או המנויים המופיעים באתר או באפליקציה שלכם. הדוח כולל איזור המפרט רכישות E-commerce, רכישות מתוך האפליקציה, מוצרים שנרכשו, מוצרים שנוספו לסל הקניות, וכן איזור מודעות לבעלי אתרים (Publisher ads), שמציג רק את ההכנסה שאתם מייצרים מהמודעות באפליקציה שלכם (שירות שזמין כיום רק למכשירי ניידים ולא לאתרים).
- דוחות שימור (Retention reports): בוחנים את אחוז המבקרים החוזרים בנכסים הדיגיטליים שלכם, ומראים אם הפעולות שאתם עושים מספקות לגולשים ערך מוסף שגורם להם לחזור אליכם. הדוחות מציגים קבוצות משתמשים החולקות מאפיינים משותפים המזוהים על ידי Analytics, כאשר ניתן להבין מהם מה גורם למשתמשים מסוימים לבקר באתר שלכם, מה אחוז המשתמשים שחוזרים בכל יום, מה הסכום שנצבר מאירועי רכישה ב-120 הימים האחרונים וכו'.
- דוחות דמוגרפיים (Demographics reports): בהם תוכלו לראות מי הם המשתמשים שלכם בהתבסס על מיקום, שפה, מין, גיל ותחומי עניין. הנתונים מופעלים על פי פעילויות הגלישה והרכישה המקוונת, ומפולחים גם על פי סוג המכשיר שבו השתמשו המבקרים כדי לגשת לתוכן שלכם – מכשירים ניידים, מחשבים שולחניים, טאבלטים וכו'.
הכנו לכם גם סרטון הסבר מפורט יותר על ניתוח ומדידה של דוחות גוגל אנלטיקס GA4:
לסיכום: גוגל אנליטיקס GA4 היא מערכת ניתוח נתונים מתקדמת שמאפשרת לך לקבל מידע מדויק ופרטני על התנהלות המשתמשים באתר שלך. באמצעות תכונות כמו ניתוח מתקדם, מעקב מרכזי, ניתוח מסלולי משתמשים ושליטה על המידע, ניתן לקבל מידע רב שיכול לסייע לך לשפר את האתר שלך ולקבל החלטות מבוססות נתונים מדויקים.