חגיגות נובמבר – הטיפים הכי טובים שיעזרו לכם להתכונן נכון לבלאק נובמבר

אם אתם בעלי חנות איקומרס, אין הרבה סיכוי שאתם לא מכירים את חגי המכירות של נובמבר ואת עומס המכירות שהם יכולים לייצר עבורכם. אם בטעות, איכשהו, אתם לא מכירים או שסתם לא השתתפתם בחגיגות מעולם - הטיסה הקרובה מהירח לכדור הארץ תצא בקרוב, הנוסעים מתבקשים לתפוס את מקומותיהם, להדק חגורות ולהתחבר למציאות במהירות האפשרית. תודה.

עכשיו, כשכולם מחוברים למציאות, אפשר להתקדם לטיפים שיהפכו את נובמבר למניב עבורכם ברמות שאתם לא מתארים לעצמכם אפילו!

  1. משלוחה
    אל תתנו להנחות הגדולות של החודש הזה לשבור אתכם או את רוחכם.
    השלמת הרווח במקום אחר היא שיטה ידועה ולגיטימית לחלוטין. ה"מקום האחר" הזה יכול בקלות להיות, למשל, התשלום על המשלוח.
    הוסיפו עוד 5-10 שקלים לעלות המשלוח. ההפרש לא גדול, אבל אם תכפילו אותו בכמות ההזמנות החודשית תגלו שזה הרבה מאוד כסף שיכול לכסות לכם לפחות חלק מההנחות שנתתם.
    רק אל תשכחו לשנות את הכותרת שנתתם לסוג המשלוח. למשל: משלוח פרימיום – אנחנו לא רוצים לעצבן לקוחות קיימים שעשויים לשים לב לשינוי המחיר אם לא תקפידו.
  2. אפסלו!
    צרו אפ-סיילים רלוונטיים. למשל, אם במהלך השנה הייתם שולחים את המוצרים שלכם בקופסה שנתתם בחינם, כעת רכשו קופסאות שהעלות שלהן עבורכם זהה, אבל העיצוב קצת שונה, אולי קצת יותר סקסי, והציעו אותן במעמד הקופה בתוספת תשלום. תתפלאו כמה אנשים יקחו את ההצעה שלכם. אחרי הכל, החגים מתקרבים – כריסמס בחו"ל, וחנוכה בארץ – ואין כמו לתת מתנה בקופסה שווה.
  3. מהדורה מיוחדת
    כן, אנחנו יודעים שאתם רגילים לשמוע את צמד המילים הזה בהקשר חדשותי, לא עלינו, אבל אתם יכולים להיות רגועים – לא לזה אנחנו מתכוונים.
    צרו למוצרים קיימים ורסיות ייחודיות לחג והפכו אותם ל״מהדורת חג מיוחדת״. בפועל זה אומר אפילו למכור את אותו המוצר בדיוק, רק בצבע אדום/לבן/ירוק כריסמסי, או לייצר מארז מיוחד וכו'.
    זו גם הזדמנות מעולה להפטר ממלאי תקוע שיעזור לכם למכור מוצרים אחרים בלי לתת הנחה אמיתית, במקום שיקשט את המדפים שלכם ויעלה אבק.
    זה עובד כמו קסם.
  4. זמן זה כסף
    אם אתם מסוגלים להתחייב למשלוח בזמן קצר – אל תהססו לעשות זאת.
    להתחייבות מהסוג הזה יש משמעות גדולה ביכולת המכירה שלכם ככל שמתקרבים לחג ספציפי (כאמור, זו התקופה של הכריסמס בחו"ל, ובארץ – חנוכה).
    התחייבות לכך שהמוצר יגיע לפני החג מקבלת יחס מועדף ע"י הקונים.
    למה? כי לאנשים יש נטייה לדחות את הקניות שלהם, ולקוחות של הרגע האחרון תמיד יהיו לחוצים יותר לקבל את המוצר בזמן מאשר לקבל עליו עוד הנחה.
  5. עוד ועוד ועוד…
    במקרים רלוונטיים הציעו הנחות כמות.
    נכון, זה לא מתאים לכל מוצר, ואם נניח היינו מוכרים מערכת ישיבה לסלון כנראה שפחות היינו הולכים על מבצע 4 ב-100, אבל בגדול אנשים מעדיפים לסגור את הפינה ולסיים רכישה במקום אחד בלי יותר מדי כאב ראש.
    לכן בהרבה מקרים תגלו שאנשים רוכשים יותר מיחידה אחת ממוצר מסוים. בעיקר אם אתם הופכים את זה למשתלם עבורם.
  6. פתחו שעונים (ועל הדרך צבעו קהל)
    לא, אנחנו לא בטירונות ולא רצים לשום מקום ב-10 שניות. אז מה כן?
    חלקו את תקופת המבצעים לתקופות ביניים, למשל: לפני המבצע, תוך כדי המבצע, ותקופת המבצע האחרונה. כך תוכלו לייצר תכנית פעולה ומהלכים מותאמים לכל תקופה כזו. למשל, בתקופת המבצע האחרונה תוכלו לייצר "מבצעים של הרגע האחרון״.
    תוך כדי כך, חשוב מאוד לזכור לצבוע את הקהל שהביע מעורבות באתר שלכם.
    כך תוכלו לאחר מכן לעשות ריטרגטינג לקהל הזה, לייצר קהלי לוק-אלייק או לקחת את זה שלב אחד קדימה ולייצר רשימת Early Bird.
  7. Early Bird
    זוכרים את הטיפ הקודם? הגיע הזמן ליישם אותו!
    אבל רגע… שלב אחד לפני היישום, הפיצו ניוזלטר שיציע לכלל הלקוחות שלכם להירשם כ-Early Bird והמתינו מספר ימים.
    לאחר מכן, שלחו ניוזלטר לגבי המבצע שלכם ללקוחות ה-Early Bird שלכם.
    למה לא לשלוח את הניוזלטר הזה לכולם?
    שאלה טובה. אנחנו שמחים שאתם עירניים.
    הסיבה לכך היא שכשאנשים מרימים את היד ואומרים לכם ״אני רוצה לקבל את המבצע לפני כולם״ או "אני רוצה לקבל את ההנחה שמוצעת רק לנרשמים״, למעשה מבחינתם הם ״התחייבו״ למשהו, מה שיגרום לסיכוי גבוה יותר לכך שהם גם ירכשו.
    בלי קשר לזה, כמובן שניתן ואפילו רצוי ביותר לשלוח ניוזלטר לרשימת התפוצה הכללית וליידע אותם על מבצעים.
  8. עבדו על יכולות הפיתוי שלכם
    זה אולי ישמע מובן מאליו, אבל תחשבו על כמות המבצעים הלא אטרקטיביים שראיתם וגרמו לכם לגלגל עיניים ברמה שפחדתם שייתפס לכם הפרצוף.
    הרבה מאוד מוכרים חושבים על עצמם כשהם נותנים הנחות, במקום לחשוב מה ימשוך את הלקוח.
    אז בשבילכם – בחיאת, עצרו רגע לפני שאתם יוצאים במבצע שאח"כ לא תבינו למה הוא לא עובד, וחשבו על הצעה טובה באמת. כזאת שתהיה מפתה ובעלת ערך עבור הלקוחות שלכם. ו… אל תשכחו לנצל את הדד-ליין של החגים.
    בתכלס, בזכות הדד-ליין הזה רוב העבודה שלכם כבר נעשתה, ואתם רק צריכים לחבר את זה בצורה טובה.
  9. אוהב מתנות יחיה (ויקנה):
    הציעו מוצרי מתנה בנוסף לרכישת מוצר מסוים או ברכישה מעל סכום מסוים (On Top Of). סוג של מבצע "קנה-קבל". למשל: "ברכישה מעל 300 ₪ קבלו ערכת X,Y,Z במתנה". מוצרי מתנה לא יעלו לכם הרבה (ויכסו את הערך שלהם בכל יתר הדרכים שדיברנו עליהן כאן) ויכולים לגרום להצעה שלכם להישמע עוד יותר טוב ועוד יותר מפתה.

תכלס, יש לנו עוד המון טיפים להגדלת המכירות שלכם. אנחנו יכולים לחפור על זה שעות.
קיצר, אם אתם רוצים עוד – אתם רק צריכים לדבר איתנו.

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: