חברת פייסבוק (Meta) מעוניינת להוסיף אפשרות חדשה שתעזור למפרסמים להפוך את מסעות הפרסום שלהם בפייסבוק לאוטומטיים יותר ולטענתה, יעלים יותר, עם תהליך שהיא מכנה 'אסטרטגיות פרסום' שנבדק כעת עם חלק מהמשתמשים בעיקר בארצות הברית.
הפיצ׳ר החדש משתמש באוטומציות וביכולות מבוססות בינה מלאכותית (AI) ועוזר למעשה לבנות את כל המשפך השיווקי בבניית הקמפיין. פשוט צרו אסטרטגיית פרסום אחת והפיצ׳ר החדש יתחיל לבנות את המשפך הכולל לקוחות חדשים (PROSPECTING), לקוחות מעורבים (RETARGETING) שהתחילו את המשפך אך לא סיימו ולקוחות חוזרים / רימרקטינג (RETENTION).
היתרונות בשימוש בפיצ׳ר החדש:
- קל מאוד לתפעול: בוחרים את האסטרטגייה, מגדירים בכמה פעולות פשוטות את היעדים והמטרות, מעלים את הקראייטיבים וזהו 🙂
- המשפך הוא אוטומטי לחלוטין עם יכולות המדידה הנפלאות של פייסבוק. פייסבוק תפריד לבד בין הקהלים ותגרום לגולשים לעבור במשפך בצורה הרמטית.
- יכולות סגמנטציה חדשות ובלעדיות לפיצ׳ר הזה.
- התאמות אוטומטיות של הקראיטייבים: כל גולש במשפך יראה את המודעה האולטימטיבית.
- אופטימיזציה חדשנית ומיטבית – לוודא שהקהל הנכון, יראה את המודעה בזמן הנכון, ויבצע את ההמרה הטובה ביותר בעלות הנמוכה ביותר.
- אופטימיזציה לדפי הנחיתה באתר – פייסבוק תבחר את ה-URL הרלוונטי של האתר ותתאים אותו לכל מודעה וקהל.
- חלוקת תקציב אוטומטי בין השלבים במשפך: קהלים קרים, פושרים, חמים, חוזרים. (TOF, MOF, BOF).
באסטרטגיית פרסום זו פייסבוק מתכוונת לעשות את השילוב הטוב ביותר של כל האפשרויות הללו, ולנסות להשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר האפשריות.
הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג שהקראייטיב שלכם מספיק טוב ומושך, פייסבוק תבצע אופטמיזציה באופן אוטומטי לחלוטין ותבדוק איזו תמונה, סרטון וטקסט הם הטובים ביותר ותיצור עבורכם את המודעה המנצחת.
הבחירה בשימוש בפיצ׳ר הזה למעשה נותנת את המושכות לפייסבוק לייעל עבורכם את מסע הפרסום של הגולשים שלכם מבלי שצטרכו לפלח ולהגדיר את הקהלים שלכם. הכל יתבסס על המידע העצום שיש לפייסבוק עלינו: התנהגויות רכישה, זמני גלישה, חיבה למוצרים מסויימים ועוד ובכך יכול להועיל משמעותית לעסקים קטנים בקידום העסק שלהם ללא סוכנויות פרסום. עם הזמן, מספר גדל והולך של סוכנויות דיגיטל ופרינלסרים המתמחרים בקידום בפייסבוק החלו להסתמך יותר על כלי האופטימיזציה האוטומטיים של פייסבוק כדי למקסם את ביצועי הקמפיינים שלהם.
יתרון לא פחות משמעותי הוא המלחמה של פייסבוק בעדכון ה-ATT של אפל המכונה גם IOS14. על פי פייסבוק, שימוש בפיצ׳ר הזה יתן אפשרות לפייסבוק לעקוף את המגבלות של אפל ולנסות לדייק את הקהלים וההמרות בקמפיינים.
האם זה הסוף של סוכנויות הדיגיטל?
אנחנו לא היינו ממהרים לסמוך בקלות כזאת על פייסבוק ומספידים את סוכנויות הדיגיטל, בכל זאת, אל תשכחו שיש מניע נסתר לפייסבוק בהעברה לאוטומט- ניצול תקציבים והגדלת תקציבים של המפרסמים, אך בהחלט היינו ממליצים לבדוק את הקמפיינים האוטומטיים לצד הקמפיינים הידניים ולבחון אם הסוכנות שלכם טובה יותר מרובוטים 🙂
בנוסף, צריך להכיר טוב את המערכת כדי לדעת איזה מהקראייטיבים עובדים טוב וליצור כל הזמן קראיטייבים נוספים.
הפיצ׳ר החדש אמנם עדיין לא נכנס לישראל, אך זה בהחלט צעד שעלול לגרום לסערה של ממש בקרב המפרסמים הישראליים.