איך לשווק את החברה שלכם בלינקדאין: הטיפים המנצחים שלנו

בשנים האחרונות הרשתות החברתיות, ולינקדאין ביניהן, הפכו לפלטפורמה עיקרית לפרסום B2B. למי שעדיין לא מכיר, לינקדאין היא הרשת החברתית הגדולה בעולם לבעלי עסקים והיא מיועדת בין היתר גם לחיפוש עובדים ועובדות.

אז לפני שנסביר לכם למה העסק שלכם חייב להיות בלינקדאין, נתחיל עם רקע קצר על הרשת החברתית. החברה נקנתה על ידי מיקרוסופט בשנת 2016, וכיום שייכת לחברת הענק. לאורך השנים לינקדאין התאימה את עצמה לאורח הרוח של שאר פלטפורמות המדיה החברתית. ממש כמו בפייסבוק, גם בלינקדאין קיים שימוש בכפתור הלייק לצד האפשרות להגיב ולשתף פוסטים. ללינקדאין אפשרויות שונות ומגוונות שנועדו למנף את העסק שלכם, כמו למשל יצירת עמוד אישי, שימוש ביישומים, קבוצות, ועוד. כיום, הפלטפורמה החברתית נחשבת לאחת המובילות בעולם בתחום העסקים לעסקים (Business to business), ומונה מיליוני משתמשים מכל רחבי הגלובוס. 

לפני שתוכלו לצלול אל העולם הרחב שנקרא לינקדאין ולהשתמש באפשרויות המגוונות שיש לפלטפורמה להציע, עליכם לנקוט בפעולות בסיסיות ראשוניות שיהוו את הבסיס לכל השאר. 

אם היינו צריכים לערוך הקבלה מטאפורית בכדי להסביר לכם מה השוני בין לינקדאין לפייסבוק, היינו אומרים לך להקביל ישיבה עם חברים במרפסת לפייסבוק ואינסטגרם, ופגישת עסקים ללינקדאין. אז איך זה מתרחש בפועל? ללינקדאין מספר אפשרויות המייחדות אותה מפייסבוק ואינסטגרם, למשל:

  • מיתוג אישי ויצירת כרטיס ביקור וירטואלי.
  • איתור קבוצות בעלות זיקה לעסק.
  • מפגשי נטוורקינג וירטואליים מקצועיים ואיכותיים.
  • איתור מובילי דעה לכל תחום עיסוק.
  • איתור מידע עסקי רלוונטי וממוקד.
  • ידע, תמיכה מקצועית, איתור לקוחות וגיוס הון.
  • העלאת המודעות למותג.
  • פריצה לשוק העולמי.

איזה מהאפשרויות יכולה להועיל יותר, במה כדאי להשקיע ואיך להגדיל את הסיכויים להצלחת המותג שלך? 

נפרט בקצרה על מספר האפשרויות הרלוונטיות ביותר שציינו לעיל.

מיתוג אישי: הבסיס להצלחה במדיה הוא קודם כל הדרך בה אתה מציג את עצמך. המיתוג האישי יכול לבוא לידי ביטוי בדרך של תמונת פרופיל התואמת לעסק, לוגו, פונט אחיד, פעילות חוצה ארגון, שפה משותפת ועוד. ככל שתתמידו במיתוג אישי מקצועי ואיכותי, הסיכוי שלכם להתבלט בקהל יהיה גבוה יותר, העסק שלכם יקבל רושם ״אנושי״ ואותנטי יותר, ובכך גולשים יזכרו בקלות יותר את העסק שלכם וההזדמנויות העסקיות יצמחו.

איתור קבוצות בעלות זיקה לעסק: בדקו באילו קבוצות יש פעילות רבה ונסו להתמיד בהשתתפות בשיח ויצירת קשרים דרך קבוצות אלו. במידה ואתם פעילים רק בשוק הישראלי, אנחנו ממליצים לא להזניח את השוק הבין-לאומי ולנסות להצטרף גם לקבוצות בין-לאומיות גדולות. ישראלים רבים נמצאים גם בקבוצות בין-לאומיות וזו דרך נוספת ליצור ולתחזק קשרים עם אנשים מהתחומים הרלוונטיים לכם.

מפגשי נטוורקינג וירטואליים מקצועיים ואיכותיים: בדרך של יצירת אינטראקציה וחיבור עם האנשים הנכונים, תוכלו לקיים מפגשי נטוורקינג מקצועיים שבהם טמון פוטנציאל לתוצאות שונות עבור העסק שלכם, כמו למשל חשיפה ולקוחות חדשים. ניתן ליצור קשר עם אנשים מהתחום בדרך של סינון תפקידים לתפקידים הרלוונטיים לתחום שלכם. אחרי שתמצאו את האנשים הנכונים תוכלו ליצור עימם קשר אישי בדרך של הודעות ישירות, דרך מעקב אחריי העמוד שלהם, או הצטרפות לקבוצה בהם הם נמצאים.

העלאת המודעות למותג: אפשרות זו היא כללית יותר מאחר שניתן להעלות את המודעות למותג בכל מיני דרכים שונות. פרסום ממומן בלינקדאין זו אחת הדרכים הישירות ביותר להעלאת המודעות בכך שניתן לפרסם את העסק שלכם דרך מודעות ממומנות שונות: מודעות טקסט, מודעות קרוסלה, ובעצם כלל האפשרויות שנמצאות גם בפרסום ממומן בפייסבוק. הצטרפות לקבוצות ויצירת קשרים עם אנשים כפי שהזכרנו לעיל, הן דרכים נוספות להעלאת המודעות למותג לצד פרסום ממומן. מדובר בשילוב של חיבור + תקשורת + אינטראקציה. כל עוד זה נעשה באסטרטגיה חכמה ונכונה, ניתן לגרום ללידים חמים רבים להתעניין במותג שלכם.

גיוס עובדים: בכל הקשור לגיוס עובדים, מטרתה העיקרית היא להוות זירת מפגש בין עסקים ואנשי עסקים. רשת זו הולכת וצוברת תאוצה מדי יום ואין כמעט מנהל גיוס או משאבי אנוש שלא שמע עליה או השתמש בה.

אז איך בתכלס מתחילים? 

הצעד הראשון לכניסה לעולם הלינקדאין הוא דרך יצירת פרופיל אישי. בניית פרופיל אישי אמין ומקצועי היא הבסיס לכל שאר הפעולות. אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים ליצירת פרופיל אישי מקצועי: 

  • בחרו תמונת פרופיל התואמת לשפה של העסק שלכם. הוויזואליות משחקת תפקיד משמעותי. נסו לדבר את העסק שלכם באמצעות התמונות בהן אתם משתמשים, כנ״ל גם לגבי כלל הפן הויזואלי בעמוד שלכם.  
  • ככל שתעשו שימוש במילות מפתח נכונות וכתיבה עסקית חכמה של הפרופיל, הסיכוי שתגיעו לאנשים הנכונים יהיה גדול יותר.
  • מלאו את כל הפרטים בפרופיל. פרטים אישיים, קורות חיים, השכלה רלוונטית. מצאנו כי פרופילים אישיים מעודכנים זוכים לפניות רבות יותר. 
  • התחברו לאנשים הרלוונטיים לתחומי העניין של העסק שלכם. קבוצות יכולות להוות נכסי שיווק משמעותיים, לכן מומלץ להתחבר לאנשים וקבוצות שיתאימו לאופי העסק שלכם. עם הזמן, התחברות לאנשים הנכונים תתורגם לכוח פעולה שיכול לקדם אתכם אל עבר המטרות העסקיות והשיווקיות שלכם. 
  • חשוב לפרט עד כמה שאפשר על הפרטים והתכנים הרלוונטיים לעסק שלכם. במידה ולינקדאין יזהה שחסרים תכנים או שהעמוד לא מספיק טוב לטעם האלגוריתם, דירוג הפרופיל שלכם יוצג כפחות מ-100%, ולינקדאין תציע לכם הצעות שונות לשיפור העמוד.
  • לאחר שפתחתם את העמוד העסקי שלכם, הקפידו לתחזק אותו ככל האפשר. התמדה ותחזוק של העמוד שלכם יאפשר לכם להגיע לקהלים רחבים וליצור עניין ברשת. 

תקופת הקורונה הביאה עמה שינויים רבים בתחום העסקים, אך המזל הגדול הוא שהטכנולוגיה המתקדמת לצד הרשתות החברתיות הפופולריות הצליחו להוציא מהלימון לימונדה בכך שהצליחו להתאים את עצמן בקלות לרוח התקופה, במיוחד בתחום העסקים. אז לאחר שקראתם את כלל הטיפים שלנו לשיווק בלינקדאין, כל מה שנשאר לכם לעשות זה להתחיל לבנות את האסטרטגיה הנכונה עבור שיווק העסק שלכם. ככל שתלמדו טוב יותר את הכלים שיש ללינקדאין להציע, כך תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להצליח ברשת החברתית. מיתוג אישי, חיבור עם האנשים הנכונים ופרסום ממומן הנעשה באופן חכם יכולים להקפיץ את העסק שלכם מ0-100 בתוך זמן קצר!

אז למה אתם מחכים? תתחילו לשווק את העסק שלכם בלינקדאין, עשו שימוש נכון בטיפים, והתוצאות לא יאחרו להגיע.

כותבת המאמר: חן דניאל פלסל, חברת YOUNG.