המרות לא מקוונות בפייסבוק וגוגל מאפשרות לעסקים ומותגים לנצל את נתוני האירועים הלא מקוונים (לא דיגיטלים) שלהם, כגון רכישות בחנות, הזמנות בטלפון ולידים איכותיים, כדי לבסס עליהם קמפיינים דיגיטליים. עסקים יכולים לחבר מסדי נתונים של CRM (ניהול קשרי לקוחות) או מערכות POS (נקודת מכירה) לחשבון הפייסבוק או גוגל שלהם כדי לעקוב אחר אירועים לא מקוונים שאינם מתועדים באמצעות הפיקסל של פייסבוק או גוגל אנליטיקס.
היתרונות הבולטים בשימוש בהמרות לא מקוונות:
- יכולת מדידת המרות מערוצים שונים – קבלת גישה לדיווח בזמן אמת דרכה ניתן לראות מי ראה את המודעות שלנו בפייסבוק וקיים אינטראקציה עם העסק שלנו בערוץ לא מקוון, כגון החנויות הפיזיות או באמצעות מכירה טלפונית.
- יצירת קהלים מותאמים אישית מאירועים לא מקוונים – על ידי חיבור הנתונים הלא מקוונים שלך לפייסבוק (למשל – כל מי שרכש רהיטים מעל 1,000 ש״ח), נוכל לפלח מחדש באופן דינמי אנשים שקיימו אינטראקציה עם העסק שלנו בערוצים לא מקוונים.
- הצגת מודעות לגולשים שסביר שיבצעו פעולה – באמצעות החיבור הנתונים – נוכל לקבל תמונה מלאה יותר של האנשים שמבצעים המרות והיכן הם עושים זאת, ואז למעשה להתאים את הפרמטרים של הקמפיין כדי להשיג תוצאות טובות יותר.
אז.. איך מחברים את האירועים הלא מקוונים לקמפיינים בפייסבוק?
בפייסבוק: נצטרך להעלות לפייסבוק מידע על הפעולות הלא מקוונות של אנשים. ניתן לחבר את הנתונים שלך לקמפיינים בשלוש דרכים: באמצעות מנהל האירועים הלא מקוונים המקומי של פייסבוק; על ידי חיבור ישיר ל-API; או על ידי ניצול אינטגרציות קיימות עם שותפי פייסבוק. כמו Zapier, סיילספורס, מאסקיו ועוד.
בגוגל: ניתן לייבא אל Google Ads המרות שאתם עוקבים אחריהן במערכות אחרות. זוהי האפשרות המקיפה ביותר, והיא תקפה להרבה דרכים שונות למעקב אחר המרות אופליין. ניתן לייבא המרות שהתחילו בקליק על מודעה או בשיחת טלפון ממודעה.
לסיכום, לפעמים מודעה אינה מובילה ישירות למכירה מקוונת, אלא מעלה את הלקוח על מסלול שבסופו יקנה מוצר בעולם הלא מקוון, למשל, בביקור חנות או בשיחת טלפון עם העסק. עלינו לדעת כיצד להשתמש בכלים למדידת האירועים הללו על מנת לעקוב אחרי ההמרות ולמקסם את ביצועי הקמפיינים שלנו.