איך מפרסמים בזמן מלחמה? כל המידע במקום אחד

ישראל במלחמה. מלחמת קיום מול ארגוני טרור נבזים ומול מדינות רבות שרוצות להפיל אותנו. אך אל לנו לשכוח שישראל נמצאת במלחמת קיום כלכלית אותה בעלי עסקים, המותגים והחברות הגדולות במשק מרגישים. החמצן של בעלי העסקים, המניע אותם - הוא השיווק, שנעצר בבת אחת ביום שבת ב-07.10.2023 על מנת לכבד את האירועים העצובים. לבעלי עסקים וחברות אין את הפריבילגיה לעצור כרגע. המשק חייב להמשיך לתפקד ולהתקדם. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לפרסם בתקופה עצובה זו? ריכזנו לכם את כל הטיפים שלנו.

זהו אולי המאמר הכי כואב שכתבנו אי פעם.
העולם מתחלק ל-2: לפני ה-07.10.2023 ואחריו. מלחמת חרבות ברזל הינה המלחמה הקשה ביותר בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה. המלחמה הובילה לזעזוע בזירה הבינלאומית. אירועי הטבח והחטיפות שפקדו את מדינת ישראל לא השאירה עין יבשה. ישנה תחושה נוראית של חוסר וודאות שאופפת את כל תושבי מדינת ישראל. ועדיין, אסור לתת למשק לעצור. עלינו לשמור על יציבות העורף בכך שהמשק שלנו מתחזק כלכלית. במקום לשבת מול הטלויזיה ולבכות – אנחנו צריכים לעשות מעשים, להעניק שירותים וכן, גם למכור מוצרים. העם צריך להיות פרודוקטיבי – ואנחנו, בעלי מותגים, חברות ועסקים – הם אלו שצריכים להניע את הכלכלה.

במאמר זה נעסוק למה דווקא עכשיו אנחנו צריכים לפרסם ואיך נוכל לעשות את זה בצורה המיטבית ביותר – שתגרום לנו לשמור על הכלכלה שלנו חזקה וכמובן תתאים למצב ותכבד את הלקוחות שלנו. חשוב לזכור שפרסומות בזמן מלחמה צריכות להיות רגישות למצב. חשוב להימנע מפרסום שעלול להיתפס כניצלני או מנוצל.

למה לפרסם דווקא בזמן מלחמה?

  • חשיפה גבוהה יותר – בזמן מלחמה, אנשים צורכים יותר מדיה, כדי לקבל מידע על המתרחש. זה אומר שיש יותר אנשים פוטנציאליים שיראו את הפרסומות שלכם. על פי נתוני חברת Similarweb, כמות הגלישה באתרי מדיה וחדשות בישראל גדלה ב-70% במהלך מלחמת חרבות ברזל. הנתונים מראים כי הגידול המשמעותי ביותר היה באתרים החדשותיים, כאשר כמות הגלישה באתרים אלה גדלה ב-80%. הגידול הזה נובע מהרצון של האנשים לקבל מידע עדכני על המתרחש במלחמה.
  • אנשים צורכים יותר – בזמן מלחמה, אנשים מחפשים מוצרים ושירותים רלוונטיים למצב, כגון מוצרי מזון, תרופות, או מוצרים לביטחון אישי. פרסום של מוצרים או שירותים אלו יכול להיות אפקטיבי במיוחד. ולא רק זה, גם מוצרי מותרות ושירותים רבים – עוזרים לאנשים להרגיש טוב יותר עם עצמם ולצאת מעט מהדיכאון.
  • חוסר בתחרות – בזמן מלחמה, חלק מהעסקים עשויים להפסיק לפרסם, מכיוון שהם חוששים שהקהל שלהם לא יהיה פנוי או זמין. זה פותח חלון הזדמנויות לעסקים אחרים להגדיל את נתח השוק שלהם.

רעיונות ומסרים שאפשר לתקשר במודעות שלנו

  • לשמור על ממלכתיות ורצינות – אתם יכולים לפרסם את המוצרים או השירותים שלכם מבלי להתייחס למצב, אך בצורה מאוד רצינית וקצרה. אין צורך להשתמש בציניות או שנינות וכמובן כמה שפחות אימוג׳יז. אנחנו לא ממליצים גם לעצב מודעות צבעוניות או עליזות מידי. קיפ איט סימפל.
  • מתן תקווה – בזמן מלחמה, אנשים זקוקים לתקווה. אתם יכולים להשתמש במודעות שלכם כדי להציע תקווה לעתיד טוב יותר. להסביר מה יהיה אחרי שהמלחמה תיגמר, למה דווקא עכשיו כדאי לאנשים לדאוג ליום שאחרי.
  • עדכון השירותים או המוצרים שלכם למצב – למשל אם אתם מוכרים מוצרים היגיינים, מזון או מתנות – ניתן להכין מארזים מתאימים, על מנת שאנשים יוכלו לרכוש כמתנות לאנשים אחרים בכדי לעודד אותם. או למשל, אם אתם מכללה ללימודים מקצועיים – לעשות התאמות לקורסים שלכם – על מנת שיתאימו למצב: במקום לימוד היי-טק – לימודי סייבר. במקום לימודי שיווק דיגיטלי – איך לעשות הסברה בעולם. זה כמובן על קצה המזלג, אבל נסו להיות כמה שיותר יצירתיים בנושא.
  • תרומות לחיילים או לתושבי הדרום – במקום לתת הנחות, תעניקו תרומות. לדוגמא: ״על כל 100 ש״ח נתרום לתושבי העוטף 20 ש״ח״ – כך גם הלקוחות שלכם ירגישו שהם קונים ועושים מעשה טוב על הדרך.
  • מתן ערך – דווקא בתקופה הזו, תנו כמה שיותר ערך בחינם כמו למשל: טיפים להתמודד עם המצב, פתרונות שאתם ממליצים ללקוחות שלכם, מידע חינמי ועוד.
  • הקמת וובינרים או סקרים בלייב מותאמים למצב – נסו להבין מהלקוחות שלכם מה הם היו צריכים דווקא עכשיו, תענו להם לשאלות בלייב, נסו להתאים יחד איתם את המוצרים והשירותים שלהם.

באילו פלטפורמות כדאי לפרסם בזמן מלחמה?

השתדלו לפרסם בפלטפורמות Pull ולא Push – כלומר – הימנעו מכמה שפחות ״לדחוף בכוח״ את המודעות שלכם ללקוחות שלכם. נסו שזה יהיה כמה שיותר טבעי. דווקא בזמן הזה, יש לקצור ביקושים ולא לייצר ביקושים – לכן אנחנו פחות ממליצים להשתמש בפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק בשלב הזה – אלא אם יש לכם פיצוח קריאיטיבי רגיש למצב. שימו לב שבפייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק – אנשים יכולים להגיב (לטובה ולרעה), לשתף ולהביא מעורבות שלילית או חיובית. לכן פחות היינו לוקחים את הסיכון אם אתם עושים את זה בעצמכם ולא על ידי חברת פרסום מוסמכת לניהול משברים. להלן הפלטפורמות שהכי נכון להשתמש בהן במצב מלחמה:

  • גוגל (Google) – אם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים את המוצרים והשירותים שלכם – אתם חייבים להיות שם. בזמן מלחמה לעיתים נפח החיפוש על ביטויים יורד מעט – אך גם התחרות. ולכן, עליכם לשים דגש רב בפרסום בגוגל בתקופה זו. התאימו את המסרים החדשים שלכם במודעות, בנו קמפיינים אפילו מחדש. העיקר שתהיו שם. מי שמחפש ביטויים הקשורים לפעילות שלכם – הוא הקהל הרלוונטי ביותר עבורכם בתקופה זו.
  • טאבולה / אאוטבריין (Outbrain / Taboola) – הפלטפורמות המתאימות ביותר בזמן מלחמה. אנשים בבית, צורכים מדיה וחדשות בצורה מוגברת יותר. מתעדכנים באירועים ובתרחישים באופן תדיר. ולכן עלינו לעלות עם כתבה מתאימה למצב, להסביר על השירותים שלנו דווקא בתקופה הזו ולגרום לאנשים להיכנס מרצונם לצרוך את המידע השיווקי שלנו על ידי כותרות ותמונות מושכות. מבדיקה שלנו, זוהי הפלטפורמה הטובה ביותר לפרסום רחב ולקהלים קרים בזמן המלחמה. התחרות יורדת – וכך גם הפוטציאל עולה. אם אתם לא מכירים את אאוטבריין וטאבולה – זה הזמן להכיר במדריך הזה.
  • מאגר הלקוחות שלכם (Email Marketing) – חברה מצליחה נמדדת בכמות הלקוחות החוזרים שלה. הלקוחות שלכם צריכים אתכם עכשיו יותר מתמיד. אנו ממליצים לא להזניח אותם, ולהשתמש באמצעים כמו סמסים, ניוזלטרים, וואטסאפים – על מנת להגיע אליהם, להזכיר להם שאתם כאן בשבילם, לתת להם ערך בתקופה הזו. החזר ההשקעה כאן הוא אינסופי.


לסיכום, פרסום בתקופה זו – הכרחי מתמיד לשמור את החברה או העסק שלכם מפני קריסה כלכלית. יש לכם אחריות כלפי העובדים, הספקים והלקוחות שלכם. לכן דווקא בתקופה של חוסר וודאות, אל תרימו ידיים. נסו להיות יצירתיים ולפרסם במקומות אחרים שימשיכו לגרום לעסק שלכם לשרוד. אם אתם מסתבכים ולא יודעים מה בדיוק לעשות, תוכלו לשוחח איתנו ונשמח לעזור ולהיות יצרתיים בשבילכם.

יאנג מדיה למען העסקים, החברות, הארגונים והמותגים בישראל.

אם כבר קראתם כד כאן, אנחנו משתתפים בצערם של המשפחות שאיבדו את היקרים להם מכל, מאחלים לכל החטופים והנעדרים לחזור הביתה בשלום ללא פגע, ולכל חיילי וחיילות ישראל ששומרים עלינו שיחזרו אלינו במהרה עם ניצחון מוחץ.

רוצים לעבוד איתנו?

מאמרים אחרונים

בואו ללמוד על הלקוחות שלנו: