השיטה שלנו לבנות קמפיינים מנצחים שמכניסים מאות אלפי שקלים ל*לאורך זמן*

קמפיינים טובים הם קמפיינים שמכניסים כסף כל הזמן, על בסיס קבוע. בניית אסטרטגייה ומשפך שיווקי (אל תחשדו די) נכון- יכולים לגרום לכל התהליך הזה להפוך לאוטומטי לחלוטין לתקופה של כמה חודשים ואף שנים. לא פעם אנחנו רואים קמפיינים טובים שממצים את עצמם לאחר כמה ימים או במקרה הטוב כמה שבועות. הם נעשו ללא חשיבה ארוכת טווח ותכנון, אלא בניסיון לכבות ״שריפות״ ולהציל את המצב. לאחר 5 שנות בנייה של קמפיינים בכל פלטפורמה אפשרית ועם ספנד של למעלה מ-5 מיליון שקל בחודש ל-60 לקוחות, אנחנו נחשוף את השיטה שלנו:

כולנו מכירים את המושגים קהלים קרים, קהלים פושרים, קהלים חמים. אבל איך זה בא לידי ביטוי בשלל הפלטפרומות? בואו נתחיל (ויש גם דוגמאות):

קמפיינים מסוג TOF

מדובר על קהלים קרים שלא נחשפו אלינו מעולם. ״מעולם״ זה פחות אפשרי בישראל, אבל בואו נניח שלפחות 180 ימים. בד״כ נעניק לקמפיין הזה 33% מתקציב המדיה! (אם אנחנו בתחילת דרכנו אפילו יותר: 50%+). החשיבות של הקהל הזה היא שבעצם מדובר בקהל הראשוני שנכנס למשפך- אנחנו צריכים כל הזמן להמשיך למצוא קהלים חדשים על מנת להגדיל את הנפח של הקהלים החמים. ברגע שנגיע בצורה קבועה לקהלים חדשים כך נכניס אותם למשפך השיווקי שלנו ונייצר לנו כל הזמן הכנסה. מספיק שגולש אחד הביע עניין, וזהו, הוא אצלנו בכיס.

איזה קראייטיב מתאים?

  • סרטונים– חשוב מאוד שאנשים יכירו אותנו ואת המוצר שלנו כמו שצריך, אנחנו דואגים כל הזמן לחשוף אותם למוצר שלנו, ליתרונותיו ולאופן השימוש בו. אנחנו לא נראה תמונות מוצר כי זה פשוט לא רלוונטי, תחשבו שזה קהלים שמעולם לא פגשו אתכם, מה תמונת המוצר תסביר לו בדיוק?
דוגמא לסרטון לקהלי TOF – תמיר פישמן – ניהול תיקים
  • קופי ארוך: כשזאת הפעם הראשונה שהקהל שלנו נחשף אלינו, אנחנו חייבים להיות מאוד מדוייקים בכתיבה שלנו. קופי קצר לא בא בחשבון כאן. הגולש חייב להבין את המוצר לעומקו לפני שיכנס לאתר שלנו. בקופי נדבר על נקודות הכאב, נסביר אודות הפתרון ונדגיש את היתרונות בשימוש המוצר.
דוגמא לקופי ארוך לחברת הסייבר F5
  • סרטון של קונים שמתמשים במוצר- יכול להמחיש בצורה מדוייקת על אופן השימוש והיתרונות של המוצר. אם אפשר להשתמש במשפיענים – בכלל. חשוב מאוד נושא האותנטיות.
דלית מג׳ונסון קלין מדגימה את השימוש במופ החדש
  • כתבות תוכן- חשוב מאוד להכניס את הגולשים לכתבת תוכן ארוכה שמסבירה באופן נרחב על המוצר ועל יתרונותיו, חשוב לנו לתפוס את העין של הגולשים עם כותרות טובות לדוגמא: המוצר המהפכני שכבש את ארצות הברית הגיע לישראל! / 5 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם קונים בוסטר לרכב / מתחדשים לחג? הינה פריטים שאתם חייבים בארון שלכם.
כתבת תוכן שכתבנו למותג התכשיטים Mine&Shine

באיזה פלטפורמות אנחנו בונים קמפיינים של TOF?

  • פייסבוק (Traffic/ Conversion > view content) רוב קהלי הTOF נמצאים שם- אנחנו יכולים לטרגט תחומי עניין, התנהגויות, קהלי Look a like (לוקאלייק נחשבים לקהלים קרים! נכון שהם דומים לקהלים חמים אבל הם עדיין לא נחשפו אלינו מעולם.)- פייסבוק ואינסטגרם הינן הפלטפורמות המובילות לתפוס קהלים חדשים ולהכניס אותם בעלות יחסית נמוכה לאתר שלנו, לגרום להם לצפות בסרטון ראשוני ולהביע מעורבות.
  • גוגל Search- הפלטפורמה הכי יציבה מבין כולן- אנשים מחפשים אתכם כל הזמן ואתם פשוט לא נמצאים שם. חשוב מאוד להרים קמפיינים Search מסודר ומסועף – שיכיל את כל מילות המפתח הרלוונטיות. אנחנו אוהבים לחלק את קמפיין החיפוש בהתאם לקטגוריות השונות באתר ולהוביל ללינק הקטגוריה.
מודעת סרץ׳ לתמר קוסמטיקס
  • יוטיוב- כאשר אנו מציגים מוצר חדש או משתמשים בוידיאו להעביר את המידע שלנו – חשוב מאוד להשתמש ביוטיוב. רמת הקשב של הגולשים ביוטיוב הרבה יותר גבוהה מפייסבוק למשל, ולכן קל מאוד לאתר גולשים שיאזינו או יצפו במסרים שלנו. ניתן ״לצבוע״ בקלות את כל מי שצפה בסרטוני הוידיאו שלנו.
  • נייטיב Taboola / Outbrain – את הכתבות מומלץ לקדם בעיקר לקהל קר על מנת לצבוע קהלים חדשים. תמיד נעדיף להשתמש בפלטפורמות הללו, מכיוון שהן מחוברות לאתרי התוכן המובילים, ואנחנו רוצים לתפוס את הקהל שלנו קורא כתבות תוכן אחרות- ככה הוא בקשב מירבי ורוב הסיכויים שהוא יקרא את הכתבות שלנו עד סופן.
  • טיקטוק – (Traffic) פלטפורמה מגניבה במיוחד שיכולה בהחלט להכניס המון טראפיק לאתר בזול. יש להקפיד להשתמש בקראייטיב מותאם לפלטפורמה ולהעביר בצורה פשוטה את המסרים שלנו. כמובן שזה מותאם לקהל צעיר אך לא רק.
  • גוגל שופינג – מתאים בעיקר לאתרי סחר (איקומרס) בעלי קטלוג מוצרים. אחד הקמפיינים היציבים ביותר שאם יודעים לבנות אותו נכון – יקפיץ לכם את המכירות מקהלים קרים בצורה פנומנלית. חשוב לזכור שגוגל שופינג מתנהל כמו ״זאפ השוואות מחירים״ – חשוב מאוד שהמחיר שלנו יהיה אטרקטיבי ביחס למתחרים, שתמונת המוצר תהיה ברורה ושכותרת ותיאור המוצר יהיו בשפה בה מחפשים את המוצר ואף יכילו את מילות המפתח הרלוונטיות.
מודעת גוגל שופינג – Barberus

קמפיינים מסוג MOF

קהלי MOF הינם קהלים שבאו איתנו במגע כלשהו אך עדיין לא יצרו איתנו אירוע משמעותי, הינה כמה דוגמאות:

  • קהלים שביקרו באתר.
  • קהלים שצפו בסרטונים מעל אחוז מסויים.
  • קהלים שהיו מעורבים איתנו בפייסבוק ואינסטגרם.
  • קהלים שצפו במוצרים ספציפיים.
  • קהלים שקראו את כתבות התוכן שלנו.
  • קהלים שעוקבים אחרינו ברשתות חברתיות.

הקהלים הללו כבר מכירים את המוצר שלנו או לפחות שמעו עלינו וראו אותנו. הם קהלים מאוד חשובים עבורנו- הם הביעו עניין וכעת עלינו לשכנע אותם לקנות או להזכיר להם שאנחנו קיימים.

איזה קראייטיב מתאים?

  • גרפיקות/ מודעות סטטיות- המודעות הסטטיות ממירות יותר ותופסות את העין בצורה פשוטה ונוחה, קל לאנשים להזכר בנו ולהיכנס שוב לאתר. בגרפיקות נדגיש את המוצר, ניתן עוד סיבות לקנות אותו ונדגיש כי המלאי מוגבל וכדאי להם לרכוש אותו בדיוק עכשיו.
  • סרטונים / תמונות – לקוחות משתמשים- נכון שרשמנו את זה גם בקהלי TOF אבל עדיין ניתן להשתמש כאן בסרטונים מהסוג הזה. הם מאוד משכנעים וזה סוג של ״אפקט העדר״ – כולם קונים, גם אני חייב!
מודעה ממירה של השוקה

באיזה פלטפורמות אנחנו בונים קמפיינים של MOF?

  • פייסבוק / אינסטגרם – (Conversions > Purchase) ראשית, הקהל שם הוא הגדול ביותר מבין שאר הפלטפורמות. מאוד קל לנהל קמפיינים של רימרקטינג בפייסבוק ואינסטגרם. העלות שם זולה יחסית לשאר הפלטפורמות. כמו כן, ניתן לטרגט בקלות אנשים שיצרו מעורבות במודעות, הקליקו, צפו מעל X שניות בסרטונים ויצרו לייקים / תגובות ושיתופים.
  • גוגל דיספליי / GDN – לקהל שכבר ביקר באתר שלנו – הבאנרים ״ירדפו״ אחריהם באתרים המובילים: ווינט, וואלה!, מאקו, N12 ועוד. גם פה, הקמפיינים זולים במיוחד. לרשימת המידות לחצו כאן.
דוגמא למודעת GDN
  • בקמפיינים לאתרי סחר (איקומרס) – גוגל סמארט שופינג – שילוב של גוגל שופינג + דיספליי – רדיפה של מוצרים ספציפיים שנצפו באתר ולא נרכשו בתוך רשת המדיה של גוגל.
  • טיקטוק – (Convetions > Purchase) פלטפורמה זולה במיוחד – קלאסית לקמפיין רימרקטינג לקהל שלנו.

קמפיינים מסוג BOF

קהלי BOF הינם קהלים שבאו איתנו במגע כלשהו אך עדיין לא יצרו איתנו אירוע משמעותי, הינה כמה דוגמאות:

  • קהלים שצפו במוצרים מסויימים אך לא רכשו.
  • קהלים שהוסיפו לעגלה ב-X הימים האחרונים – ולא רכשו.
  • קהלים הגיעו לעמוד הסליקה ולא סיימו.
  • קהלים ששהו מעל ל-X שניות באתר / ביקרו ב-X דפים באתר וכו׳.
  • קהלים שרכשו אצלנו באתר (נוכל לבצע אפסיילים ותמיד לדאוג שהקהל שרכש מאיתנו יחשף אלינו על מנת שיחזור שוב ושוב).

הקהלים הללו הביעו כוונת רכישה של המוצרים שלנו והם הקהלים החשובים ביותר. עלינו לפתות אותם במבצעים, הטבות, אפסיילים ושיטות מכירה שונות בשביל לגרום להם לסיים את תהליך המכירה.

איזה קראייטיב מתאים?

  • מודעות סטטיות – הטבות ומבצעים- זה הזמן ״לחפור״ בהארד-סייל: קנו עכשיו! מבצע לזמן מוגבל! הזדמנות שלא תחזור וכו׳. קהלי – BOF הם קהל שמכיר אותנו היטב, עשה המון בדיקות וכעת אנחנו צריכים לתת לו סיבה מספיק טובה לעצור הכל ולקנות עכשיו.
מבצעי סוף שנה של ג׳ונסון קלין
  • קטלוג מוצרים / רימרקטינג דינמי – להציג את המוצרים הספציפיים אותם הגולש ראה ולהזכיר לו שהם עדיין מחכים לו לסיום הרכישה.
רימרקטינג דינמי – חברת האופנה INK
  • באנדלים – זה הזמן לשווק חבילות פרימיום, או מספר מוצרים בהנחה – ולהגדיל את הכדאיות של הגולשים לחזור עכשיו לאתר ולרכוש את המוצרים.

באילו פלטפורמות אנחנו בונים קמפיינים של BOF?

  • פייסבוק / אינסטגרם – (Catalog > Purchase) – קמפיין רימרקטינג דינמי שפשוט יעשה את העבודה עבורכם.
  • גוגל סמארט שופינג – שילוב של גוגל שופינג + דיספליי – רדיפה של מוצרים ספציפיים שנצפו באתר ולא נרכשו בתוך רשת המדיה של גוגל.
  • מערכת ניוזלטרים / SMS –  ישנן דרכים רבות לשפר את יחס ההמרה באתר שלכם אך הדרך הבולטת ביותר היא באמצעות שיווק אוטומטי (Marketing Automation). בעזרת מערכת זו, ניתן לתקשר עם קהלי ה-BOF באמצעות פופאפים, דואר אלקטרוני, הודעות SMS ופוש חכמים – בהתאם לפעילות שהם ביצעו באתר. תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.
מקור- https://www.slideshare.net/

חשוב מאוד לזכור לחלק נכון את התקציב. אנחנו מחלקים בד״כ את התקציב החודשי כך:
קהלי- TOF > מקבלים 50% מהתקציב.
קהלי- MOF > מקבלים 25% מהתקציב.
קהלי- BOF > מקבלים 25% מהתקציב
.